رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس از بررسی آخرین وضعیت بازار سرمایه و بورس در نشست دیروز کمیسیون متبوعش خبر داد.

حدود ۶۰ میلیون نفر وارد بازار سرمایه و بورس شده‌اند

قدس آنلاین: الیاس حضرتی در تشریح نشست کمیسیون متبوع خود، به حضور وزیر اقتصاد و دارایی، معاونان وی، رئیس سازمان‌ بورس و اوراق بهادار و رئیس سازمان خصوصی سازی در این جلسه اشاره کرد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی افزود: دستورکار امروز کمیسیون اقتصادی بررسی آخرین وضعیت بازار سرمایه و بورس و نحوه واگذاری‌ها و خصوصی سازی بنگاه‌های اقتصادی بود.

وی با بیان اینکه فرصت های موجود در بورس برای سرمایه گذاری‌ها و تهدیدهای این بازار در نشست مورد بررسی قرار گرفت، اظهار کرد: آقای دژپسند گزارشی از نحوه پررنگ شدن نقش بورس در تأمین مالی بنگاه‌های مالی طی یک سال گذشته و استراتژی حرکت از بانک محوری به سمت بازار محوری ارائه کرد.

نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه وزیر اقتصاد توضیحاتی درباره نگرانی کارشناسان و مردم از وضعیت بورس و واگذاری ها داد و تصریح کرد: نحوه قیمت گذاری، تأیید اهلیت خریداران در خصوصی‌سازی‌ها و ... از جمله محورهای صحبت های آقای دژپسند بود.

حضور ۶۰ میلیون نفر در بازار سرمایه و بورس جنبشی در نحوه تأمین مالی بنگاه‌های اقتصادی است

حضرتی با بیان اینکه براساس گزارش های ارائه شده، وزارت اقتصاد به دنبال شفافیت بیشتر در واگذاری ها و مردمی کردن اقتصاد است، اضافه کرد: حضور حدود ۶۰ میلیون نفر در بازار سرمایه و بورس تحول و جنبشی در نحوه تامین مالی بنگاه های اقتصادی و جذب سرمایه های سرگردان است.

به گزارش خانه ملت، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: ظرفیت سازی در بورس متناسب با استقبال و دارایی مردم با به کارگیری ابزارهای نوین و امکانات فضای مجازی از جمله موضوعات مورد تاکید نمایندگان در نشست امروز بود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.