مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی گفت: مراسم شب‌های قدر در ۲۵ نقطه از سطح شهر مشهد با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و دستورعمل‌های بهداشتی برگزار خواهد شد.

اعلام ۲۵ محله مشهد برای برگزاری مراسم شب‌های قدر

رضا طلبی/

 مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی گفت: مراسم شب‌های قدر در ۲۵ نقطه از سطح شهر مشهد با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و دستورعمل‌های بهداشتی برگزار خواهد شد.

حجت‌الاسلام هادی صاحبقرانی در گفت‌وگو با قدس آنلاین اظهار کرد: برای برگزاری مراسم معنوی شب‌های قدر در خراسان رضوی چند طرح پیش‌بینی شده است.

وی تصریح کرد: با هماهنگی ستاد مبارزه با کرونا استان و دستگاه‌های مختلف از جمله دانشگاه علوم پزشکی مشهد و نیروی انتظامی بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته، مقرر شد در ۲۵ نقطه از سطح شهر مشهد و در فضای باز مراسم معنوی شب‌های قدر و احیا با رعایت دستورعمل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی برگزار شود.

حجت‌الاسلام صاحبقرانی ادامه داد: این مراسم از ساعت ۲۱.۳۰ تا ۳۰دقیقه بامداد است و افرادی که تمایل به حضور در این مراسم را داشته باشند باید با وسیله نقلیه شخصی، ماسک و دستکش و همراه داشتن کتاب ادعیه، زیرانداز و آب معدنی با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی به طول ۱.۵متر از هر فرد در مراسم شب‌های قدر شرکت کنند.

وی با بیان اینکه در صورت رعایت دستورعمل‌های بهداشتی از سوی مردم در شب ۱۹ماه مبارک رمضان، برگزاری این مراسم در شب‌های ۲۱ و ۲۳ ماه رمضان نیز تداوم خواهد داشت، افزود: ۲۵ نقطه سطح شهر مشهد به شرح بولوار بعثت حدفاصل تقاطع رضا تا ملاصدرا، میدان جانباز روبه‌روی بانک صادرات، سه‌راه کاشانی و کوچه نور، پارکینگ پارک حجاب و پیاده‌رو مربوطه، خیابان مطهری شمالی ۴۶، بولوار توس- توس۸۳، میدان راه‌آهن، خواجه‌ربیع پارکینگ آرامستان خواجه‌ربیع، بولوار شهید صدوقی کوچه جنب مسجد بلال، بولوار ابوریحان حدفاصل ۲۰متری طلاب و ۳۰متری طلاب، طبرسی شمالی ۴۶ جنب ایستگاه مترو، مهرآباد مجتمع مهدیه، بولوار مصلی از تقاطع چمن تا بولوار ۲۲بهمن، بولوار میامی- عباس‌آباد ۷، شهرک طرق جنب سالن ورزشی، انتهای خیابان فدائیان اسلام تا بولوار چمن، خیابان صاحب‌الزمان حدفاصل صاحب‌الزمان ۱۶ تا ۲۴، بولوار نامجو نامجو۲، پیروزی ۴۵ حدفاصل هنرستان و هفت تیر، بولوار پیروزی خیابان دعبل خزایی، بولوار پیروزی اول پایداری فضای بیرونی مسجد موسی بن جعفر(ع)، خیابان دکتر حسابی فضای بیرونی مسجد امام محمدباقر(ع)، قاسم‌آباد خیابان استاد یوسفی مقابل دانشگاه آزاد، میدان مادر پارکینگ سینما سیمرغ و بولوار امامت حدفاصل چهارراه ۳۸متری آزادشهر تا بولوار وکیل‌آباد هستند.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی خراسان رضوی افزود: از طرفی بنا شد هیئت‌های مذهبی برنامه‌های مختلفی با محوریت شب‌های قدر به منظور پوشش در فضای مجازی تهیه و در شبکه‌های اجتماعی نشر دهند.

وی ادامه داد: در طرح دیگری نیز پویش «هر خانه یک هیئت» و «هر خانه یک مسجد» نیز راه‌اندازی شده است تا مردم در منزل و در کنار اعضای خانواده به احیا و شب زنده‌داری شب‌های قدر و عزاداری و توسل و دعا برای از بین رفتن ویروس کرونا در جامعه بپردازند.

صاحبقرانی افزود: در سطح شهرستان‌ها و به ویژه روستاها هیئت‌های مذهبی نیز در محل‌های باز و با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی و با تدبیر اقدام‌های ویژه می‌توانند نسبت به برگزاری مراسم‌های شب قدر اقدام کنند و یا اینکه از طریق بلندگوهای مساجد و حسینیه‌ها نسبت به بهره‌مند شدن مردم از شب‌های قدر برنامه‌ریزی کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.