۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۹
کد خبر: 704519

فرماندار کرج گفت: تاکنون برای ۸۰۰۰ مورد از پرونده‌های کمیسیون‌های مختلف حکم تخریب صادر شده اما اجرا نشده است.

حکم‌هایی که برای اجرا نشدن صادر شده است!

غفور قاسم پور، روز چهارشنبه ۲۵ اردیبهشت در نخستین نشست مقابله با ساخت و ساز غیر مجاز در کرج در سال جاری، گفت: برای مقابله با ساخت و سازهای غیر مجاز در گام اول باید به دنبال صیانت از طرح‌های تفصیلی شهرها باشیم.

به گزارش قدس آنلاین، فرماندار کرج با بیان اینکه مقابله با ساخت وساز غیرمجاز نیازمند همکاری بین دستگاهی است، افزود: دستگاه قضایی در این زمینه همراه مجموعه‌های اجرایی و نظارتی است و با جدیت مسئله حفاظت از اراضی ملی را در دستور کار خود قرار داده است.

قاسم پور با تاکید بر ضرورت ریشه کنی ساخت و ساز غیر مجاز تصریح کرد: تاکنون برای ۸۰۰۰ مورد از پرونده‌های کمیسیون‌های مختلف حکم تخریب صادر شده اما اجرا نشده است.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از افراد دنبال ساخت و ساز غیر مجاز و بدون پایان کار هستند، ادامه داد: ساخت و سازهای غیر مجاز حاشیه‌نشینی را افزایش می‌دهد و در نهایت شاهد بزهکاری اجتماعی و افزایش آسیب در میان اقشار مردمی خواهیم بود.

فرماندار کرج با بیان اینکه خلأهای قانونی کنترل ساخت و سازها را دشوار کرده است؛ توضیح داد: علی رغم موانع قانونی موجود باید از مناطق موفق در این حوزه الگوبرداری کنیم.

قاسم پور در پایان با انتقاد از اینکه شهرداری‌ها به درآمدهای ناپایدار متکی شده اند؛ گفت:  برای جلوگیری از ایجاد این روند لایحه ایجاد درآمدهای پایدار در شهرداری‌ها باید تدوین شود.

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.