۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۳
کد خبر: 704540

گیلان - مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رشت در خصوص میزان خزانه‌گیری با اشاره به اینکه به دلیل سرمای بهاره امسال بخشی از خزانه‌های برنج این شهرستان آسیب دید، افزود: کشاورزان بلافاصله برخی از خزانه‌های آسیب‌دیده را دوباره احیا کردند.

خزانه های آسیب دیده برنج در رشت احیاء شد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی جهادکشاورزی گیلان ،مسعود اسدی‌پرور با بیان اینکه شهرستان رشت بزرگترین شهرستان برنج خیز کشور است، گفت: تاکنون نشاء برنج در ۴۳ درصد اراضی شالیزاری این شهرستان انجام شده است و نسبت به مدت مشابه سال گذشته دو درصد افزایش را شاهد هستیم.

اسدی پرور ادامه داد: اغلب نشاء‌های انجام شده در شهرستان رشت به صورت مکانیزه است و این امر بسیار در مقابله با کرونا برای برنجکاران مفید است.

وی افزود: برای دیگر مواری که نمی‌توان نشاء مکانیزه در شالیزارها انجام داد، توصیه جدی شده است که از کارگران غیربومی اصلا استفاده نشود.

اسدی‌پرور خاطرنشان‌ کرد: به طور میانگین سالانه ۱۶۰ هزار تن برنج سفید در این شهرستان تولید می شود و همه تلاش ما این است شالیزارهای این شهرستان را برای تولید برنج کشور حفظ کنیم.

اسدی‌پرور تصریح کرد: به صورت موردی برنجکارانی هستند که تاکنون دو اخطار برای نکاشت گذاشتن شالیزارهایشان گرفته اند و در صورتی که اخطار سوم به صاحبان این شالیزارها داده شود و همچنان بی توجه باشند، طی مراحل قانونی شالیزارها از آنها گرفته خواهد شد و به افرادی واگذار می شود، که کشت برنج را در این اراضی انجام دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.