رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: ۳۰ شرکت استان، ۴۷۷ قلم کالا به ارزش ۱۴ میلیون یورو در گمرکات کشور دارند.

دپوی ۱۴ میلیون یورو کالاهای استان در گمرکات کشور

به گزارش قدس آنلاین، محمد رضا مس فروش رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی با اشاره به مشکلات تخصیص ارز و باقی ماندن کالاها در انبار گمرکات کشور گفت: ۳۰ شرکت در استان، ۴۷۷ قلم کالا به ارزش ۱۴ میلیون یورو در گمرکات کشور دارند که بیشترین رقم ارزشی کالاهای دپو شده متعلق به ۱۰ شرکت با ۴۲۱ قلم کالا و ارزش ۱۳ میلیون یورو است

او افزود: در مجموع باید مساعدت‌های لازم به عمل آید تا این کالاها در اسرع وقت ترخیص شوند. بخشی از این کالاها، خط تولید ما را تامین می‌کند و تداوم این وضع، چالش‌هایی را برای این بخش رقم می‌زند.
 رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی با اشاره به طرح‌های در حال تکمیل در بخش صنعت و معدن استان، ادامه داد: در مجموع ۴ هزار و ۴۴ طرح فعال در سطح شهرستان‌های استان در دست پیگیری است که ثمریابی آن‌ها به ۱۲۰ هزار و ۵۷۲ مورد اشتغال منجر می‌شود.
مس فروش بیان کرد: نسبت رشد این طرح‌ها امسال در مقایسه با سال ۹۷، به لحاظ تعداد، ۴۴.۳۸ درصد بوده و در شاخص سرمایه نیز ۸۵.۸۳ درصد رشد محقق شده است، در نسبت اشتغال نیز افزایشی ۴۷.۷ درصدی را شاهد هستیم.  
او تصریح کرد: بعضی از این طرح‌ها که برای اولین بار در کشور یا استان ایجاد شده یا نیازهای اساسی این خطه را تامین می‌کنند، به صورت ویژه در دست بررسی و پیگیری هستند تا اگر گرهی برای پیشرفت آن باقی مانده، گشوده شود.
انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.