ساری- جاده‌های مازندران در روزهای اخیر بار دیگر شاهد ترافیک سنگین مسافران و به‌اصطلاح گردشگران است ، ترافیکی که حدود یک هفته پیش نیز به دلیل تعطیلی چندروزه عید فطر هم قابل‌مشاهده بود.

۲میلیون مسافر وارد مازندران شدند/نگرانی بابت انتقال کرونا بالا گرفت

قدس آنلاین-گروه استان ها: هم‌زمان با فرارسیدن تعطیلات چهاردهم خرداد طبق اطلاعات مرکز مدیریت راه راهداری مازندران ترافیک در سه محور هراز ، کندوان و فیروزکوه به‌عنوان اصلی‌ترین مسیرهای ورود به استان با ترافیک سنگینی روبرو شد به حدی که پلیس‌راه استان البرز مجبور به یک‌طرفه کردن جاده چالوس- کرج شد.

جدا از اینکه ورود مسافران نوید خروج کسب‌وکارهای گردشگرانِ از رکود کرونایی و همچنین پایان دوران پیک رکود اقتصادی را می‌دهد، اما به‌موازات آن نگرانی درزمینهٔ اوج‌گیری دوباره شیوع ویروس کرونا نیز هراس در دل بخشی از مردم انداخته است. 

بی‌توجهی گردشگران

متأسفانه مشاهدات خبرنگار ما نشان می‌دهد که بسیاری از فروشگاه‌ها بدون رعایت پروتکل‌های بهداشتی و بدون استفاده از دستکش و یا ماسک به مسافران خدمات ارائه کرده و بسیاری از گردشگران نیز بابی توجهی به همین موضوع در سواحل شمالی و تفرجگاه‌های این استان بدون هیچ رعایت فاصله اجتماعی و فارغ از مشکلات ماشی از کرونا در این استان حاضر شدند.

متأسفانه بازارچه‌ها و فروشگاه‌های بزرگ و برند در شهرهای ساحلی با ازدحامی باورنکردنی روبروست و لذا در این راستا بسیاری از شهروندان از وجود این‌همه مسافر و احتمال افزایش میزان آلودگی به ویروس کرونا ابراز نگرانی می‌کنند.

آمادگی پذیرایی وجود ندارد  

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مازندران هفته گذشته در همین راستا به رسانه‌ها گفت: استان مایکی از استان‌های دارای بیشترین مبتلایان به ویروس کرونا قرار دارد و همچنان ما آمادگی پذیرایی از مسافران را همانند گذشته نداریم.

دکتر سید عباس موسوی افزود : مسافران به استان مازندران در تعطیلات مناسبی دو گروه تشکیل می‌دهند، یک گروه بومیان پایتخت‌نشین هستند که این‌ها برای دیدوبازدید وارد استان خودشان می‌شوند و به نظر می‌رسد این افراد به دلیل ارتباطی گیری زیادی که با خانواده‌ها و فامیلانشان دارند، بیشتر می‌توانند یا ناقل باشند و یا این‌که این بیماری از  دیگران بگیرد و مبتلا شوند.

جدا از اینکه ورود مسافران نوید خروج کسب‌وکارهای گردشگرانِ از رکود کرونایی و همچنین پایان دوران پیک رکود اقتصادی را می‌دهد، اما به‌موازات آن نگرانی درزمینهٔ اوج‌گیری دوباره شیوع ویروس کرونا نیز هراس در دل بخشی از مردم انداخته است

وی دسته دوم مسافران تعطیلات مناسبتی چون عید فطر در استان را پایتخت‌نشینان دارای ویلا شخصی و یا اماکن اقامتی اعلام کرد و اظهار داشت : این افراد اگرچه بیشتر وقت خودشان را ویلاهای شخصی و در کنار خانواده‌شان می‌گذرانند، ولی باید فاصله‌گذاری اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

سفر میلیونی به مازندران

در همین حال معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران اعلام کرد: در طی ۱۰ روز نخست خردادماه حدود دو میلیون مسافر وارد مازندران شده است.

مهران حسنی بابیان اینکه بیشتر این تعداد مسافر در تعطیلات چندروزه عید فطر به مازندران سفر کردند ، افزود : البته مسافرت امسال نسبت به ایام عید فطر سال گذشته کاهش محسوس داشت. 

وی بابیان اینکه حضور مسافران برای خروج گردشگری مازندران از بحران کرونا ضروری است ، گفت: طبیعتاً نگرانی‌هایی نیز وجود دارد که هم مردم و هم تأسیسات گردشگری را درگیر کرده است. 

معاون گردشگری مازندران با اشاره به زیان چند هزار میلیارد تومانی صنعت توریست مازندران از شیوع ویروس کرونا تأکید کرد که تکرار دوباره اوج‌گیری ویروس کرونا می‌تواند بسیار خطرناک‌تر باشد. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.