اعتراضات نسبت به مرگ جورج فلوید مرد سیاه‌پوست غیرمسلحی که به دست افسر سفیدپوست مینیاپولیس کشته شد، در سراسر شهرهای مختلف آمریکا ادامه دارد در حالیکه تعداد بازداشتی‌ها تا عصر چهارشنبه از ۱۰ هزار تن فراتر رفت.

 بازداشت شدگان اعتراضات آمریکا از ۱۰ هزار تن فراتر رفت

قدس آنلاین: خبرگزاری آسوشیتدپرس نوشت: تعداد بازداشت شدگان در خصوص اعتراضات گسترده در آمریکا طی روزهای گذشته تا عصر روز گذشته از ۱۰ هزار تن فراتر رفت.

این خبرگزاری با استناد به آمارهایش گزارش داد، این آمار روزانه به صدها مورد افزایش می‌یابد در حالی که معترضان به رغم حضور امنیتی گسترده در خیابان‌ها و منع آمد و شد به تظاهرات‌ها ادامه می‌دهند و این مقررات، زمینه را برای بازداشت‌ها فراهم می‌کند.

این آمارها شامل بازداشت‌های شب گذشته نیست.

بیش از ۳۰۰۰ بازداشتی به مرکز ایالت کالیفرنیا یعنی شهر لس آنجلس بازمی‌گردد؛ جایی‌که کمپین اجتماعی برای جمع آوری بیش از دو میلیون دلار اعانه برای کمک به بازداشت شدگان آغاز شد.

نیویورک در جایگاه دوم قرار دارد، به طوریکه حدود ۲۰۰۰ تن در این ایالت بازداشت شده‌اند، بعد از آن دالاس و فیلادلفیا قرار می‌گیرند.

بسیاری از بازداشت‌ها به دلیل اتهامات کم اهمیت نظیر نقض مقررات آمد و شد و مخالفت با دستور توقف تظاهرات صورت می‌گیرند همچنین صدها تن به اتهام دست داشتن در سرقت و دستبرد از مغازه‌ها بازداشت شده‌اند.

این خبرگزاری در ادامه گزارش خود آورد، مقامات محلی می‌گویند اکثر تظاهرکنندگان از ساکنان محلی نیستند بلکه از شهرهای دیگر آمده‌اند.

طبق این گزارش، ۸۶ درصد از بیش از ۴۰۰ بازداشتی در واشنگتن از ساکنان پایتخت یا از دو ایالت مریلند و ویرجینیا در همجواری واشنگتن هستند.

همزمان با حضور معترضان در خیابان‌ها روسای پلیس خواستار اصلاحات شده و وزیر دفاع آمریکا علنا با تهدید دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا برای استقرار نیروهای ارتش مخالفت کرد.

اعتراضات علیه خشونت پلیس و نژادپرستی که پس از مرگ فلوید به راه افتاده پیش از سرکوب شدن توسط مقامات ایالتی و فدرال منجر به بدترین اعتراضات  داخلی در آمریکا از زمان ترور مارتیت لوتر پینگ در سال ۱۹۶۸ میلادی شد.

محدودیت‌های منع رفت و آمد همچنان در اکثر شهرهای بزرگ آمریکا برقرار است تا احتمال رویارویی میان معترضان و نیروهای پلیس در شبانگاه را کاهش دهد.

مینیاپولیس، سنت پاول، نیویورک، لس آنجلس، سان فرانسیسکو، فینیکس، آتلانتا و دیگر شهرها در یک وضعیت آرام و صلح آمیز قرار دارد. در شهرهایی مانند پورتلند، اورگن، تامپا و سن‌پترزبورگ فلوریدا، معترضان با استفاده از زور متفرق شده‌اند.

در واشنگتن، جایی که منطقه پیرامون کاخ سفید شاهد درگیری‌های شدید میان معترضان با افسران فدرال بوده تظاهرکنندگان با آرامش در کنار یکدیگر جمع شده‌اند.

راهپیمایی‌های بزرگ و صلح‌آمیز در شهرهایی از جمله سان‌فرانسیسکو، لس‌آنجلس، دیترویت و نیویورک و در سراسر جهان از جمله در قلب لندن، هلسینکی و استکهلم ادامه یافته است.

اما در شهر نیواورلان در ایالت لوئیزیانا پلیس برای متفرق کردن معترضان در جریان راهپیمایی‌های شبانه متوسل به شلیک گاز اشک‌آور شد.

در لاس‌وگاس نیز سه مرد به خاطر ایجاد خشونت در جریان اعتراضات ضد نژادپرستی بازداشت و به اتهامات تروریستی متهم شدند.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.