معاون هنری و سینمایی اداره‌ کل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی با توجه به بازگشایی سالن‌های هنری و سینماها از اول تیرماه با ظرفیت ۵۰ درصد توضیحاتی در خصوص سالن‌های تئاتر برای اجرا، گروه‌های تئاتر و سینماها ارائه داد.

جزییات اجرای نمایش‌ها و اکران فیلم‌ها از اول تیرماه در مشهد

به گزارش قدس آنلاین، محمدرضا محمدی در خصوص نمایش‌هایی که از اول تیرماه آماده اجرا هستند، اظهار کرد: یک تئاتر قبل از عید به کارگردانی آقای محمد نیازی داشتیم که دکور آن هم در سالن اصلی تئاتر شهر چیده شده بود و اکنون باید دید آیا گروه آمادگی اجرا دارند یا خیر.

وی ادامه داد: با رعایت تمام شرایط و ضوابط و پروتکل‌های بهداشتی که ستاد ملی کرونا ابلاغ کرده، ما آمادگی داریم و امکان اجرا نیز وجود دارد.

معاون هنری و سینمایی اداره‌ کل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی تصریح کرد: به جز سالن اصلی تئاتر شهر، دو سالن دیگر که مدنظر ماست و می‌توان روی آن‌ها مانور داد، سالن حوزه هنری سازمان تبلیغات و سالن تقریبا بزرگتر تئاتر مستقل است که با توجه به شرایط موجود و ظرفیت ۵۰ درصدی سالن‌ها، فقط روی این سه سالن می‌توان مانور داد وگرنه در سالن‌های دیگر که کوچک هستند و ظرفیت ۴۰ و ۵۰ نفره دارند، امکان اینکه در این ظرفیت، ۲۰ نفر یا ۱۵ نفر بخواهند بلیت بفروشند، وجود ندارد و برای هیچ تهیه‌کننده‌ای مقرون به صرفه نیست؛ از طرفی هم گران کردن بلیت در این شرایط اقتصادی امکان‌پذیر نیست.

محمدی خاطرنشان کرد: همه این مسائل نیاز به هم‌فکری دارد. حدود یک ماه و نیم گذشته کارگروهی را تشکیل و تمامی این موارد را بررسی می‌کنیم که در صورت بازگشایی به چه صورت عمل کنیم که کمترین ضرر و زیان متوجه گروه‌ها، تهیه‌کننده و کارگردانان شود. از طرفی دیگر با دستگاه‌های دیگر مانند شهرداری وارد مشورت می‌شویم تا در صورت امکان کمکی به گروه‌های نمایشی انجام شود که البته در صورت به نتیجه رسیدن، این موضوع هم رسانه‌ای خواهد شد.

وی افزود: همین‌طور لیست گروه‌هایی که ضرر و زیان دیدند، به وزاتخانه و اداره کل هنرهای نمایشی تهران فرستاده شده که بر مبنای ضرر و زیان پیش‌بینی شده توسط استان‌ها کمکی به گروه‌ها پرداخت شود که امیدواریم در تیرماه این اتفاق بیفتد.

معاون هنری و سینمایی اداره‌ کل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی عنوان کرد: کارگروهی نیز با مدیران سینما داریم، موضوع طرح شده و در حال بررسی هستیم که کدام یک از سینماها با ظرفیت ۵۰ درصد آمادگی راه‌اندازی دارند و باید دید آیا مالکان سینماها تمایل دارند با این ظرفیت سینمایشان را بازگشایی کنند و در کنار آن، این مساله حائز اهمیت است که چه میزان استقبال مردمی از این اتفاق صورت خواهد گرفت.

محمدی در مورد فیلم‌هایی که اکران می‌شوند، تصریح کرد: بنا بود فیلم‌هایی که در نوبت اکران یا در حال اکران بودند مجددا نوبتشان به پایان برسد تا فیلم‌های جدید اکران شود ولی ممکن است بعضی از فیلم‌ها با توجه به شرایط موجود و ظرفیت‌های ابلاغ شده، تمایلی به اکران نداشته باشند. در این خصوص شورای تهیه‌کننده باید تصمیم بگیرند و هرچه به استان‌ها ابلاغ شود، اجرا خواهد شد.

وی گفت: امیدوارم مردم و مالکان سینماها با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به این موضوع بپردازند تا سینما و تئاتر با توجه به ۴ و ۵ ماه گذشته که ضرر و زیان سنگین و هنگفتی را متحمل شد، مجدد رونق پیدا کند.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.