یزد- هنوز مدت زیادی از داستان سازی رسانه‌های بیگانه در خصوص شکنجه دادن اتباع بیگانه توسط مرزبانان و غرق کردن آن‌ها در رودخانه هیرمند نمی‌گذرد که حالا داستان جدیدی با عنوان کشتن اتباع بیگانه در یزد نقل محافل بیگانه شده است.

فوت اتباع بیگانه دستاویز جدید رسانه های بیگانه

قدس آنلاین-گروه استان ها: استان‌های سیستان و بلوچستان، کرمان و یزد در شرق کشور ازجمله استان‌هایی هستند که همواره در طی سال‌های گذشته با پدیده شوم قاچاق انسان درگیر بوده و لذا این موضوع تبعات سنگینی برای مردم و مسئولان داشته است.

جاده‌های استان‌های نام‌برده شب‌ها جولانگاه بسیاری از خودروهای سواری چراغ خاموش و حامل اتباع بیگانه غیرمجاز است که با سرعتی سرسام‌آور در تاریکی و دور از چشم مأموران سعی دارند تا افراد بیگانه را به قلب کشور برسانند.

گفتنی است هفته گذشته یکی از همین خودروهایی که هویت سرنشینان آن نامعلوم بود با دستور ایست مأموران مواجه شد اما بی توجهی به فرمان پلیس لذا درنهایت منجر به شلیک به چرخ خودرو شد و در نهایت این خودرو طعمه حریق و کشته شدن چندین اتباع بیگانه شد.

این داستان حال به دستاویز جدید برای رسانه‌های بیگانه تبدیل‌شده تا رابطه جمهوری اسلامی ایران با کشور دوست و برادر افغانستان بر هم بزنند.

جوسازی بیگانه‌ها

در همین راستا معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با رسانه‌ها در خصوص تشریح جزئیات این ماجرا اظهار کرد: رسانه‌های بیگانه، هر موضوعی را دست‌آویز اهداف رسانه‌ای خود قرار می‌دهند و این جوسازی‌ها نباید مانع از جلوگیری و مبارزه با پدیده قاچاق انسان شود.

احمد ترحمی در خصوص حادثه اخیر آتش‌سوزی خودرو متخلف حامل اتباع غیرمجاز گفت: در توضیحاتی که در جریان سفر سفیر افغانستان به یزد در خصوص این حادثه ارائه‌شده، وی مجاب شد که باندهای قاچاق انسان و راننده خودرو در این حادثه مقصر بوده که به دستور ایست پلیس بی‌توجهی کرده است.

برخورد با ورود غیرقانونی

ترحمی تصریح کرد: ۱۳ نفر به‌صورت غیرقانونی وارد کشور شده با یک خودرو تا یزد آمده‌ و بدون توجه به دستور ایست پلیس از ایست و بازرسی رد شدند و با تیر هوایی نیز متوقف نشدند و ازاین‌رو آخرین راهکار، هدف قرار دادن لاستیک خودرو بود .

به گفته وی این احتمال وجود داشت که شاید ۱۳ تروریست در این خودرو با اسلحه باشند و ازاین‌رو حتی اگر سرنشینان آن ایرانی هم بودند باید با آن‌ها همین برخورد می‌شد.

تعقیب و گریز پلیس

ترحمی عنوان کرد: با عنایت به وصول اطلاعات موثق مبنی بر حرکت چند خودروی حامل مواد مخدر از شهرستان انار به سمت استان یزد، مأموران انتظامی شهرستان مهریز نسبت به تشدید اعمال قانون در کنترل محورهای مواصلاتی اقدام کردند .

وی اذعان کرد: در جریان این کنترل سه خودرو به همراه اتباع غیرمجاز و مقادیری مواد مخدر توقیف و دو خودرو نیز از دست مأموران اقدام به فرار کردند که یکی از خودروهای متواری شد.

وی بیان کرد: باوجود اخطارهای مکرر قانونی و شلیک هوایی به حرکت خود ادامه داد و درنهایت، لاستیک این خودرو هدف تیر اخطار قرار گرفت اما راننده با حرکت بر روی رینگ و استفاده از مواد محترقه و دودزا، به فرار ادامه داد که به دلیل جرقه‌های ناشی از حرکت بر روی رینگ، سرعت‌بالا و وجود مواد محترقه، این خودرو طعمه حریق شد و در این حادثه سه نفر از سرنشینان که در صندوق‌عقب خودرو بودند، فوت و تعدادی نیز با جراحت روبرو شدند که برای درمان به بیمارستان‌های یزد انتقال یافتند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.