گیلان- مدیرکل راه‌آهن شمال ۲ از افزایش صادرات کالا از پایانه ریلی آستارا خبر داد و گفت: در دو ماهه امسال صادرات کالا به کشور جمهوری آذربایجان نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد بسیار خوبی داشته است.

صادرات کالا از پایانه ریلی آستارا افزایش یافت

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی راه آهن شمال ۲ ،غلامحسین ولدی ،در زمینه میزان حمل بار و ترانزیت کالا در پایانه ریلی آستارا اظهار داشت: در مدت زمانی دو ماهه امسال مجموعاً ۴۱ هزار و ۵۳۵ تن کالا از طریق پایانه ریلی آستارا به کشور آذربایجان صادر شده که نسبت به ۱۴ هزار ۹۳۹ تن مدت مشابه سال گذشته ۱۷۸ درصد رشد داشته است.

مدیرکل راه‌آهن شمال ۲ مجموع کالاهای حمل شده در پایانه ریلی آستارا را نیز مورد اشاره قرار داد و در تشریح بیشتر جزئیات این موضوع عنوان کرد: در بازه زمانی دو ماهه امسال مجموعاً ۸۱ هزار و ۹۶۷ تن کالا در پایانه ریلی آستارا حمل شده که نسبت به ۵۹ هزار و ۶۳۸ تن مدت مشابه پارسال ۳۸ درصد رشد داشته است.

وی میزان کالاهای وارد شده از طریق پایانه ریلی آستارا را برشمرد و در مورد وضعیت ترانزیت کالا از طریق این پایانه و مقدار آن هم تصریح کرد: در بازه زمانی دو ماهه امسال به میزان ۳۲ هزار و ۷۱۳ تن کالا از طریق پایانه ریلی آستارا وارد شده از سوی دیگر در همین مدت ۷ هزار و ۷۱۹ تن کالا در این پایانه ترانزیت شده است.

مدیرکل راه‌آهن شمال ۲ کالاها و اقلام مهمی که از طریق پایانه ریلی آستارا وارد و یا ترانزیت شده‌اند را مورد توجه قرار داد و گفت: عمده کالاهای ترانزیتی و وارداتی در پایانه ریلی آستارا شامل چوب، الوار، عدس، گندم و جو بوده است و کشور عراق مقصد اصلی بارهای ترانزیتی پایانه ریلی آستارا محسوب می‌شود.

مدیرکل راه‌آهن شمال ۲ در مورد اقدامات و برنامه‌های این اداره کل در زمینه جابه‌جایی بار نیز مواردی را اشاره کرد و در این مورد اظهار داشت: در حال حاضر اداره کل راه‌آهن شمال ۲ ارتباط و تعامل بسیار خوبی با صنایعی مانند صنایع فولاد، فرآورده‌های چوبی، تولیدی‌های دام و طیور و شرکت‌های راهسازی دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.