رئیس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه‌ای وزارت امور خارجه از سفر حنیف اتمر در روز یکشنبه(فرداد) در راس یک هیئت بلند پایه سیاسی، اقتصادی و امنیتی به ایران خبر داد

 «حنیف اتمر» سرپرست وزارت خارجه افغانستان فردا به تهران می‌آید

قدس آنلاین: به گزارش اداره روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت امور خارجه سید عباس موسوی  از سفر حنیف اتمر سرپرست وزارت خارجه جمهوری اسلامی افغانستان  در راس یک هیئت بلند پایه سیاسی، اقتصادی، امنیتی در روز یکشنبه اول تیرماه به کشورمان خبر داد.

به گفته سخنگوی وزارت امور خارجه این هیأت در طول دو روز حضور خود در کشورمان ضمن ملاقات با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و سایر مقامات کشورمان درباره موضوع‌های مختلف و در چارچوب کارگروه‌های سند همکاری‌های جامع ایران و افغانستان، همکاری‌های اقتصادی، همکاری‌های مرزی، همکاری‌های مربوط به اتباع افغانستان، همکاری‌های رسانه‌ای، همکاری‌های امنیتی، همکاری‌های بهداشتی و کارگروه همکاری‌های آب و انرژی با مقامات کشورمان دیدار و گفت‌وگو خواهند کرد.  

دفتر ریاست جمهوری افغانستان پیش از این از سفر «محمد حنیف اتمر» سرپرست وزارت امور خارجه افغانستان به تهران خبر داده بود اما زمان آنرا اعلام نکرده بود.

چند هفته پیش نیز در پی حادثه غرق شدن شماری از اتباع افغانی در رودخانه هریرود که قصد عبور غیر مجاز از مرز ایران را داشتند و تنش‌های بوجود آمده در این باره هیئتی بلند پایه از تهران به ریاست  «محسن بهاروند»، معاون امور حقوقی و بین‌المللی وزارت خارجه کشورمان برای بررسی این حادثه و دریافت و بررسی اسناد مورد ادعای طرف افغانستانی به کابل سفر کرده و با حنیف اتمر دیدار و رایزنی کرد.

معاون وزیر خارجه در این دیدار بر لزوم مراقبت و پایش مرزها از سمت افغانستان و جلوگیری از تردد های غیر مجاز و حساسیت ایران در مراقبت و محافظت از مرز و جلوگیری از هرگونه تعرضی با وجود روابط خوب دو کشور همسایه و میزبانی چندین دهه‌ای از اتباع افغانستان تاکید کرد.

گفتنی است رایزنی درباره برگزاری جلسات کمیسیون مشترک بین دو کشور که سالها به دلیل بحران سیاسی در افغانستان به تاخیر افتاده از دیگر محورهای این دیدار بود.

سید عباس موسوی هفته گذشته در نشست خبری خود از سفر اتمر سرپرست وزارت خارجه افغانستان در آینده نزدیک سخن گفته و محور اصلی این سفر را توسعه روابط سیاسی و به ویژه اقتصادی دو کشور پس از تثبیت دولت جدید عنوان کرده بود.

با این حال ارگ ریاست جمهوری افغانستان اعلام کرده که قرار است محمد حنیف اتمر سرپرست وزارت امور خارجه هفته‌ی آینده به هدف بحث روی مسایل مرتبط به مهاجران افغانستان به ایران سفر کند.
این مطلب را محمداشرف غنی، در نشست کابینه مطرح کرده و گفته است آقای اتمر به ایران می‌رود تا روی «موضوعات کلیدی» مهاجران با مقام‌های ایرانی گفتگو کند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.