بیشتر برنامه‌های هجدهمین جشنواره امام رضا(ع) در بستر فضای مجازی انجام می‌شود.

۵ خادم فرهنگی امام رضا(ع) مشخص شدند

قدس آنلاین: مدیرعامل بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) روز گذشته در جمع خبرنگاران ضمن اعلام این مطلب گفت: امسال هجدهمین سالگرد جشن‌های امام رضا(ع) است، اما به دلیل شیوع ویروس کرونا برنامه‌های ما بیشتر به سمت فضای مجازی است.

محمودرضا برازش در تشریح برنامه‌های بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) گفت: در این دوره خانم شایسته‌فر، آقای سازگار از مداحان، استاد اخوین خطاط، آریا عظیمی‌نژاد آهنگساز و سعید تشکری نویسنده مشهدی به‌عنوان پنج خادم فرهنگی امام رضا(ع) انتخاب شدند؛ اما این امکان فراهم نیست که میزبان خادمان بین‌المللی باشیم؛ با وجود این در حال تدبیر هستیم که از خادمان بین‌المللی به شیوه دیگری تجلیل کنیم.

وی در ادامه بیان کرد: جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) امسال یا به صورت کاملاً فیزیکی یا کاملاً مجازی و یا با حضور افراد معدودی بنا به شرایط برگزار خواهد شد.

مدیرعامل بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) در خصوص برنامه‌ها و جشنواره‌های استانی هم گفت: از طرفی چون در شهریور و ‌مهرماه نیز ‌محرم ‌و ‌صفر را در پیش داریم، پیش‌بینی‌های لازم را انجام داده‌ایم تا برنامه‌های جشنواره امام رضا(ع) پس از آبان برگزار شود.

برازش با اشاره به اینکه خلق اثر و ترویج آثار ادبی از اهداف بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) است، گفت: علاوه بر برنامه‌های حوزه خلق اثر، برنامه‌های دیگری چون سه پژوهش ملی در نظر گرفته شده؛ در بحث حمایت از کارهای پژوهشی طرح حمایت از پایان‌نامه‌های کارشناسی ارشد و دکترا و سطح ۳ و ۴ حوزوی را داریم.

او در ادامه تصریح کرد: در حوزه سرود و تئاتر علاوه بر جشنواره تئاتر، هشت نمایش‌نامه نوشته شده؛ در حوزه موسیقی نیز از آثار فاخر حمایت می‌شود و مجموعه آواهای رضوی هم در یک بسته سی دی ۵۰۰ دقیقه‌ای آماده شده که هفته آینده از آن رونمایی شده و در اختیار عموم‌ قرار خواهد گرفت.

مدیرعامل بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) بیان کرد: در بخش هنرهای تجسمی، جشنواره‌های متعدد خوشنویسی، گرافیک و نگارگری را حمایت می‌کنیم و آثار زیادی را نیز به نخبگان سفارش داده‌ایم که اطلاعات فرهنگی و هنری در قالب بانک ‌جامع اطلاعات رضوی با همکاری سایر نهادها مانند آستان قدس رضوی جمع‌آوری خواهد شد.

وی با بیان اینکه در حوزه توزیع و نشر از روش‌هایی مانند جشنواره‌ها، صدا و سیما، تابلوهای شهری، سایر رسانه‌های صوتی و تصویری و دیگر موارد موجود استفاده می‌شود، اظهار کرد: تاکنون استقبال خوبی از تولیدات فضای مجازی شده و کلیپ‌های تولید شده برای فضای مجازی روزانه از آمار بازدید بالایی برخوردار است.

مدیرعامل بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) در خصوص نشر آثار رضوی، به روش‌های مختلف آن اشاره کرد و از استفاده آن‌ها در بیلبوردهای شهری توسط شهرداری کلانشهرهای سراسر کشور خبر داد.

برازش تصریح کرد: امسال هزینه‌های برگزاری جشنواره به دلیل برگزار نشدن بسیاری از مراسم‌های سال‌های گذشنه، بسیار اندک است، می‌توان گفت بیشترین هزینه‌ای که تاکنون شده جوایزی است که در قالب پنج سکه به خادمان اهدا شده است.

وی گفت: تلاشمان بر آن است که از تولیدات آثار فاخر حمایت بیشتری انجام شود. در همه استان‌ها برنامه‌های متنوعی داریم و در حال ارزیابی هستیم که آیا امکان برگزاری برخی جشنواره‌ها وجود دارد یا به دلیل کرونا نمی‌توان آن‌ها را برگزار کرد، زیرا در بعضی از جشنواره‌ها باید مردم‌ حضور داشته باشند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.