مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: طی سه ماهه نخست امسال ۱۲۲ هزار و ۹۳۶ مورد بازدید از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی و اقامتی انجام و هزار و ۴۷۷ واحد به علت رعایت نکردن اصول بهداشتی مهر و موم شده‌اند.

پلمب ۱۴۷۷ واحد صنفی خراسان رضوی به علت رعایت نکردن بهداشت

به گزارش قدس آنلاین، علی اصغر حسنی افزود: در این مدت ۱۲ تن مواد غذایی غیر قابل مصرف نیز کشف و معدوم شد و خدمات حوزه بهداشت محیط و حرفه‌ای اعم از بازدیدها، نظارت‌ها و برخوردها در فصل بهار امسال به‌دلیل شرایط خاص کرونایی موجود در سراسر کشور متفاوت‌تر  و جدی‌تر از گذشته بود.

وی ادامه داد: از هفته آخر اردیبهشت ماه تا پایان خرداد ماه امسال هم که با افزایش آماری مبتلایان به کووید ۱۹ مواجه بودیم فعالیت‌های سلامت محیط در گام دوم فاصله‌گذاری اجتماعی در حال اجراست و در این مدت تاکنون ۴۲ هزار و ۴۰۰ بازدید از مراکز هدف انجام شده است که نتیجه آن منجر به هزار و ۳۱۰ مورد معرفی به مراجع قضایی، معدوم‌سازی ۲۹ کیلوگرم مواد غذایی فاسد، تعطیلی ۲۶۷ واحد و مجموعه متخلف و صدور ۴۹۳ اخطاریه شده است.

مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: برگزاری مجالس ترحیم و عروسی با توجه به وضعیت قرمز کرونایی همچنان ممنوع است و از خانواده‌ها درخواست می کنیم که این گونه مراسم که همراه تجمع است را برگزار نکنند تا آسیبی به هیچ کس وارد نشود.

حسنی افزود: برای حفظ سلامت آحاد مختلف جامعه از کوچکترین خطایی نخواهیم گذشت و مردم در صورت مشاهده هرگونه تخلفی می‌توانند مراتب را به سامانه تلفنی ۱۹۰ گزارش کنند تا بلافاصله بازرسان بهداشت محیط و حرفه‌ای معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد در محل حاضر شده و اقدام لازم را صورت دهند.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.