مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی تصریح کرد: دانشگاه بین‌المللی امام رضا(ع) با توجه به مأموریت‌هایی که دارد، می‌تواند حلقه وصلی بین مجموعه‌های فرهنگی مشهد و جامعه دانشجویی برقرار کند.

نقش آفرینی دانشگاه امام رضا(ع) در اتصال مجموعه‌های فرهنگی مشهد و جامعه دانشجویی

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام‌والمسلمین هادی صاحبقرانی در نشست مشترک با دکتر رجوعی رئیس دانشگاه بین المللی امام رضا(ع)، معاون و مدیران فرهنگی این دانشگاه به ضرورت نقش آفرینی دانشجویان به عنوان نخبگان جامعه تأکید کرد و گفت: نیاز است تا حلقه وصلی بین مجموعه‌های فرهنگی شهر و جامعه دانشجویی برقرار شود و در این بین دانشگاه بین المللی امام رضا(ع) با توجه به  مأموریت هایی که دارد، می‌تواند در ایجاد این حلقه وصل به خوبی نقش آفرینی کند.
وی در این نشست مشترک که به میزبانی دانشگاه بین المللی امام رضا(ع) برگزار شد؛ با انتقاد از اینکه نباید حوزه تبلیغ دین را منحصر به قشر خاصی کنیم، خاطرنشان کرد: تبلیغ امری مردمی است و مردم در سطوح مختلف اجتماعی باید در این عرصه احساس مسئولیت کنند و خود را مبلغ دین بدانند؛ اما سرسلسله جریان تبلیغ به دلیل نوع آموزش، تحصیلات و آشنا شدن با معارف دین به نحو اجتهادگونه با روحانیون و طلاب حوزه‌های علمیه است.
در ادامه این نشست مشترک دکتر مرتضی رجوعی رئیس دانشگاه بین‌المللی امام رضا(ع) به معرفی ظرفیت های این دانشگاه در بخش دانشجویی، کانون‌های فرهنگی و اساتید پرداخت.
وی با اشاره به ایجاد پردیس مستقل دانشگاهی ویژه بانوان خاطرنشان کرد: با ایحاد این مرکز مستقل دانشگاهی تلاش داریم تا الگویی از نقش آفرینی زن مسلمانِ عالم و تحصیل کرده را به جامعه معرفی کنیم.
یادآور می شود؛ در ادامه این نشست تفاهم‌نامه‌ای با موضوع همکاری علمی- فرهنگی بین دانشگاه بین‌المللی امام رضا(ع) و اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی به امضا رسید.

منبع: آستان نیوز

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.