دانشگاه علوم پزشکی مشهد با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد: داروی "رمدسیویر" که گفته می‌شود در درمان کرونا کاربرد دارد هنوز در پروتکل‌های درمانی کشور وارد نشده و با داروخانه‌هایی که این دارو را در مناطق زیرپوشش این دانشگاه به فروش می‌رسانند، برخورد قانونی خواهد شد.

داروخانه‌ها مجاز به فروش "رمدسیویر" نیستند

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از  دانشگاه علوم پزشکی مشهد، بر اساس اعلام معاونت غذا و داروی این دانشگاه تاکنون گزارشی از وجود داروی تقلبی یا فروش غیر رسمی داروی "رمدسیویر" در مناطق زیرپوشش این دانشگاه دریافت نشده است و در این زمینه اطلاع رسانی لازم به تمامی داروخانه‌ها انجام شده است.

بر اساس اطلاعیه یاد شده در حال حاضر داروی "رمدسیویر" که توسط برخی مراجع دارویی برای درمان برخی بیماران مبتلا به کووید ۱۹ مورد توجه قرار گرفته است، با پیگیری سازمان غذا و دارو وارد کشور شده و برای انجام کارآزمایی بالینی همچون سایر داروهای قبلی در اختیار معاونت تحقیقات وزارت بهداشت قرار گرفته است، بنابراین هیچ نمونه مورد تایید از این دارو در بازار وجود ندارد و تمام نمونه‌های موجود آن در بازار غیر رسمی، غیرمجاز و تقلبی محسوب می‌شود.

در این اطلاعیه آمده است: رمدسیویر موجود در بازار تقلبی بوده و توسط افراد سودجو به فروش می‌رسد و مورد تایید سازمان غذا و دارو نیست لذا مردم باید از تهیه آن خودداری کنند.

همچنین در این اطلاعیه به شهروندان توصیه شده است، اطلاعات خود را فقط از کانال‌های رسمی دریافت کنند و برای تامین دارو فقط به داروخانه‌ها مراجعه نمایند و هر دارویی را مورد استفاده قرار ندهند.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.