معاون پرستاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در بازدید از بیمارستان امام رضا(ع) مشهد گفت: در حال حاضر وضعیت افزایش بیماران کووید ۱۹ در همه جای ایران نگران کننده است و باید کنترل شود.

افزایش بیماران کرونایی در کشور نگران‌کننده است

به گزارش قدس آنلاین، دکتر مریم حضرتی  در بازدید از بیمارستان ۶۱۰ تختخوابی امام رضا (ع) مشهد ویژه بیماران کرونایی گفت: بیماری کرونا درمان و واکسن ندارد و تنها راه کنترل و پیشگیری از این بیماری رعایت پروتکل‌های بهداشتی، فاصله‌گذاری اجتماعی، ماسک‌زدن و شستن دست‌هاست.

وی ادامه داد: اگر فردی مبتلا و ناقل ویروس کرونا باشد در هر نفس کشیدن ۲۰ ویروس را منتقل می‌کند و اگر یک دقیقه حرف بزند ۲۰۰ ویروس و با یک عطسه و سرفه ۲۰۰ میلیون ویروس را در هوا انتشار می‌دهد.
معاون پرستاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی زدن ماسک را قطعی‌ترین راه مقابله با کرونا عنوان کرد و گفت: اگر هر دو طرف ماسک بزنند حتی اگر مبتلا به کرونا بوده و ناقل ویروس باشند احتمال انتقال ویروس فقط یک و نیم درصد است.
حضرتی افزود: ظرفیت کادر درمانی به ویژه پزشکان و پرستاران محدود است و اگر مردم رعایت نکنند وضعیت خوبی نخواهیم داشت و خاضعانه از مردم تقاضا می‌کنم برای بازگشت سلامتی به کشور اصول بهداشتی را رعایت کنند.
وی اضافه کرد: کادر درمانی با همه خستگی خود اکنون تمامی توانشان را گذاشته‌اند و اگر مردم پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکنند کنترل بیماری از حد توان کادر درمانی خارج است.

معاون پرستاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: امروز شستن دست‌ها، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و شرکت نکردن در تجمعات و مجالس عروسی و ختم، حق‌الناس است و مشکل ما با این بیماری این است که خیلی افراد بدون علامت، ناقل ویروس هستند و این کار ما را پیچیده‌تر می‌کند.
حضرتی در این بازدید از تمامی کادر درمان و بهداشتی پیشگیری و درمان بیماری کرونا در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد تشکر کرد و ادامه داد: دست همه پرستاران را می بوسم و اکنون  آن سخن علامه طباطبایی که گفته است یک شب کار پرستاران با ۷۰ سال عبادت برابری می‌کند معنا می‌یابد.

رییس بیمارستان ۶۱۰ تختخوابی امام رضا (ع) مشهد هم گفت: متاسفانه طی ۲۰ روز اخیر هر روز تعداد مبتلایان به کرونا در مشهد و خراسان رضوی در حال افزایش است و بیمارستان امام رضا(ع) به طور ویژه برای بیماران کرونایی اختصاص یافته است.

دکتر علی خورسند افزود: میزان بستری‌ها روز به روز بیشتر می شود و به زودی ظرفیت بیمارستان ۶۱۰ تختخوابی امام رضا (ع) پُر خواهد شد لذا از مردم خواهش می کنیم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، شرکت نکردن در مراسم عروسی و ختم در مقابله با این بیماری به کمک کادر درمانی بیایند.

مریم حضرتی معاون پرستاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در سفر خود به مشهد از مرکز خدمات جامع سلامت در چهارراه ابوطالب این شهر و همچنین بیمارستان ۶۱۰ تختخوابی امام رضا (ع) بازدید کرد، برگزاری نشست با نمایندگان پرستاران و مدیران دانشگاه علوم پزشکی مشهد از دیگر برنامه‌های وی در سفر دو روزه خود به مشهد است. 

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.