دبیر بنیاد بین المللی غدیر گفت: برنامه‌های شعائری، مناسکی و معارفی جهت برپایی گسترده جشن‌های دهه ولایت برنامه ریزی شده است.

برنامه های ویژه عید ولایت غدیر در مشهد

به گزارش قدس آنلاین، سعید آخوندی دبیر بنیاد بین المللی غدیر گفت: راه اندازی کارناوال‌های شادی و مداحی‌های سیار، برپایی ۶۰۰ ایستگاه صلواتی در مشهد و ۶۰۰ ایستگاه در شهرستان ها، تزئین مغازه ها، نصب پرچم در محلات و سردر منازل، نور افشانی در شب عید غدیر، محلات و خیابان‌های اصلی شهر را گل آرایی کنیم.
او افزود: یک میلیون اکرام و احسان علوی پیش بینی شده است که احتمال میدهیم با کمک‌های خیرین و نهادها این عدد افزایش پیدا کند.
 آخوندی ادامه داد: شهر آرایی، چراغانی و آذین بندی ورودی شهرها، میادین اصلی به ویژه میادینی که به نام امیر المؤمنین (ع) و همچنین تبلیغ در بیلبوردهای شهری از اقداماتی است که در ابتدا و طول دهه برگزار می‌شود.
او تصریح کرد: اجرای ۶۰۰ مراسم در ۶۰۰ نقطه مشهد مقدس و شهرستان ها، ویژه برنامه کودک و نوجوان، دو مسابقه حفظ خطبه غدیر و برداشت‌ها از خطبه غدیر و چاپ ۵۰۰ هزار نسخه خطبه غدیر و انتشار آن برگزار می‌شود.
دبیر بنیاد بین المللی غدیر با بیان اینکه دهه ولایت امسال با شرایط بیماری کرونا عجین شده است و با توجه به مشکلات اقشار متوسط و ضعیف جامعه تاکید کرد: کسانی که توانمندی کمک و یاری به نیازمندان را دارد و صاحب خانه‌هایی که اجاره خانه نگیرد و یا تخفیف به مستاجران دهد، می‌توانند عضو نهضت خدمت رسانی شوند.

حجت الاسلام آخوندی اظهار کرد: کاروان همراه با گنبد نمادین، پرچم امیر المومنین (ع) و خادمین حرم امام علی (ع) در شهرستان‌هایی که اهل تسنن وجود دارد با نام لواء امیرالمومنین (ع) حرکت می‌کند.
او برنامه‌های معارفی ویژه دهه ولایت را برگزاری پویش‌ها و تولید محتوا و پاسخ به شبهات غدیر در فضای مجازی عنوان کرد و افزود: طی ۱۰ شب، ۱۰ مراسم در ۱۰ محله با پوشش رسانه‌ای را برای محلات داشته باشیم و فضای شاد ایجاد کنیم که تبسم و شادی بسیار سفارش شده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

انتهای خبر/


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.