رییس دانشکده علوم پزشکی تربت‌جام گفت: از ابتدای شیوع ویروس همه‌گیر کرونا تاکنون ۱۰ درصد از اعضای کادر درمانی فعال در این شهرستان شامل پرستار، پزشک و بهورز بیماری کووید ۱۹ گرفته‌اند.

۱۰ درصد از کادر درمانی تربت‌جام به کرونا مبتلا شدند

به گزارش قدس آنلاین، دکتر محمد افکار  افزود: ۶۰ درصد این افراد شاغل در بیمارستانهای سجادیه، مهر مادر و ارتش و  ۴۰ درصد دیگر از کارکنان مراکز بهداشت و درمان تربت‌جام هستند که در جریان انجام وظیفه و درمان بیماران به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.

وی ادامه داد: اعضای همه گروههای پزشکی و کادر درمان سلامتی خود را در راه محافظت از شهروندان و در خط مقدم مبارزه با ویروس کرونا قرار داده‌اند. زنده یاد دکتر "محمدجمعه رنجبر" از پزشکان پرتلاش فعال در بخش نصرآباد تربت‌جام  و مراکز درمانی این شهرستان به عنوان نخستین شهید مدافع سلامت تربت‌جام  اخیرا جان خود را بر اثر ابتلا به بیماری کووید ۱۹ از دست داد.

رییس دانشکده علوم پزشکی تربت‌جام  گفت: کادر پزشکی درمانی هم‌اینک در واقع همان رزمندگان خط مقدم جبهه مبارزه با ویروس کرونا هستند که ظرف پنج ماه اخیر در این سنگر برای نجات جان هموطنان تلاش کرده و می‌کنند اما مردم باید بدانند که توان آنان تحلیل رفته لذا در ادامه انجام مسوولیت خود در حفظ سلامت جامعه نیازمند همکاری مردم با رعایت موازین و پروتکلهای بهداشتی هستند.

وی افزود: شهرستان مرزی تربت‌جام  این روزها در حالی همچنان با بحران شیوع ویروس کرونا دست به گریبان است که همزمان با روند صعودی شمار مبتلایان، کادر بهداشت و درمان نیز از خستگی مفرط رنج می‌برند.  

دکتر افکار ادامه داد: هم‌اینک شهرستان تربت‌جام در حوزه تامین اقلام بهداشتی و امکانات بیمارستانی هیچگونه مشکلی ندارد اما روند فرسایشی توان پزشکان، پرستاران و بهورزان نگران کننده است طیرا بطور مثال اغلب ما توان و طاقت استفاده از ماسک و دستکش را در گرمای تابستان نداریم اما می‌بینیم که پرستاران و پزشکان ساعتها با پوشیدن لباس ضدکرونا، ماسک و شیلد برای نجات بیماران فعالیت می‌کنند.  

وی گفت: سلامت کادر درمان باید جز اولویتها قرار گیرد زیرا غلظت آلودگی ویروس کرونا در بیمارستانها به شدت بالا است و اگر جامعه پزشکی در معرض خطر قرار گیرد کسی نیست تا به بیماران خدمات درمانی ارائه دهد.  

مرکز شهرستان ۱۴۰ هزار نفری تربت‌جام در فاصله ۱۶۷ کیلومتری جنوب شرق مشهد واقع است. این شهرستان مرزی شامل چهار شهر، چهار بخش "مرکزی، نصرآباد، پایین‌جام و بوژگان" و ۱۳ دهستان و ۲۵۱ روستا است. تربت‌جام  از سمت شمال شرق هم مرز با کشور جمهوری ترکمنستان و از سمت شرق هم مرز با افغانستان است.  

۴۱۵ هزار و ۸۱۴ نفر ساکنان شهرستانهای تایباد، باخرز، صالح‌آباد و تربت‌جام در شرق و جنوب شرقی خراسان رضوی زیر پوشش خدمات بهداشتی و درمانی دانشکده علوم پزشکی تربت‌جام هستند.

شش شبکه بهداشت و درمان شامل چهار دانشگاه علوم پزشکی مشهد، سبزوار، تربت‌حیدریه، گناباد و دو دانشکده علوم پزشکی نیشابور و تربت‌جام به جمعیت شش میلیون و ۴۰۰ هزار نفری استان خراسان رضوی خدمت می‌کنند.

منبع: ایرنا
انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.