همدان- رئیس کمیسیون حقوقی شورای شهر همدان با تأکید بر اینکه شورا با الحاق ۳ روستا به شهر همدان مشکل ندارد؛ گفت:حریم و محدوده قانونی روستاهای همدان باید دارای نقشه جامع و کامل باشد.

نقشه جامع و کامل حریم و محدوده قانونی روستاهای همدان ترسیم شود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط مومی شورای اسلامی شهرهمدان مریم روانبخش با تأکید بر بررسی نقاط قوت و ضعف الحاق ۳ روستا به شهر همدان و مطالعه تهدیدها و فرصت‌های آن؛ اظهار کرد: این ۳ روستا عملاً به شهر همدان الحاق شده‌اند و فقط ضوابط اداری و شهرسازی آن باقی مانده است.

روانبخش افزود: ۳ روستای قاسم آباد، حسن‌آباد و علی‌آباد فرهنگیان، تمامی خدمات شهر همدان از جمله حمل و نقل عمومی و اتوبوس‌رانی، کنترل و نظارت ساختمان را دریافت می‌کنند.

وی در ادامه یک ضلع از محدوده روستای قاسم‌آباد به ضلع شمالی بلوار امام خمینی (ره) که رینگ دوم شهر همدان است محدود شده؛ و مجوزهای غیرهماهنگ موجب ازبین بردن سرویس‌دهی رینگ دوم شهر می‌شود؛ از این‌رو الحاق آنها منطقی به نظر می‌رسد، اما باید قبل از الحاق، میزان سرباری آن از نظر پروژه‌های عمرانی، تملک‌ها و موارد دیگر محاسبه و منابع مورد نیاز آن از طریق اعتبارات دولتی و استانی، تأمین شود.

وی با تأکید بر اینکه شورا از نظر الحاق و یا عدم الحاق این ۳ روستا به شهر مشکل ندارد؛ گفت: بدنه مدیریت‌شهری همدان در خصوص حریم شهر همدان و عدم تهیه یک نقشه کامل، رنج می‌برند و اینکه هر از گاهی با یک ساخت‌وساز حاشیه‌ای، مجبور به الحاق آن به شهر هستیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.