نماینده مردم تربت‌حیدریه، مه‌ولات و زاوه در مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس در قالب فعالیت کمیسیون های تخصصی مختلف در صدد است تا با کمک دولت اقداماتی صورت دهند تا فشار اقتصادی و معیشتی کمتری به مردم وارد شود.

 با کمک دولت درصدد کاهش فشار معیشتی بر مردم هستیم

به گزارش قدس آنلاین، محسن زنگنه  اظهار کرد: پیگیری این مهم در حالی است که پیش‌بینی می‌شود بواسطه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در آبان ماه آتی، تا آن تاریخ هجمه سنگین اقتصادی بر جمهوری اسلامی ایران تداوم یافته و شدیدتر شود.  

وی ادامه داد: بر همین اساس با شروع فعالیت مجلس یازدهم کمیسیونهای اقتصادی خانه ملت بر رفع مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم در سال پرچالش پیش رو متمرکز شده‌اند. 

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: کمیسیون های اقتصادی، صنایع، انرژی و برنامه بودجه همه درگیر راهکارهای برون رفت از شرایط اقتصادی امسال و رفع مشکلات مردم در این زمینه شده‌اند.

وی افزود: در همین چارچوب کمیسیون برنامه و بودجه "بحث اصلاح ردیفهای بودجه سال ۱۳۹۹" را با توجه به لزوم رفع مشکلات مردم در دستور کار قرار داده است.

زنگنه ادامه داد: اواخر هفته پیش در همین راستا مجلس یک الحاقیه بودجه مربوط به حوزه حمایت از تکمیل و بهبود راههای روستایی و تامین قیر و آسفالت را در این مناطق تصویب کرد.

اصلاح ساختار بودجه 

وی دیگر اولویت کمیسیون برنامه و بودجه مجلس را اصلاح ساختار بودجه اعلام و بیان کرد: در راستای رفع مشکلات اقتصادی با هماهنگی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و مرکز پژوهشهای مجلس مجموعه‌ای از احکام در کمیته تخصصی اصلاح بودجه بررسی و جمع‌بندی شد. 

رییس کمیته تخصصی اصلاح ساختار بودجه کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی افزود: در تلاش هستیم  این اصلاحات تا زمان بررسی بودجه سال ۱۴۰۰ به صحن علنی مجلس شورای اسلامی برسد.

وی ادامه داد: این تغییرات با هماهنگی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی در قالب ۹ فصل و ذیل ۶۵ پروژه طراحی شده تا در کمیته تخصصی اصلاح ساختار بودجه کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی مورد بررسی قرار گیرد.

زنگنه به بررسی و نظارت بر بودجه شرکتهای بزرگ دولتی در قالب اصلاحات ساختاری هم اشاره و بیان کرد: برخی احکام مورد بررسی شامل بازبینی هزینه‌ها، شفافیت تراکنشهای بانکی، مالیات بر عایدی سرمایه و مالیات‌ستانی هوشمند هستند.

وی گفت: همچنین موضوع شرکتهای دولتی ذیل مواردی همچون حاکمیت شرکتی، مسایل بودجه‌ای و شفافیت اطلاعاتی مورد برررسی قرار می‌گیرند. 

این نماینده مجلس افزود: موضوع بازبینی یارانه نقدی، ارزش افزوده و مولدسازی دارایی دولت نیز از احکام مورد اشاره استخراج شده‌اند. 

وی ادامه داد: کمیته تخصصی اصلاح ساختار بودجه کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با اقدامات تخصصی این احکام را بررسی و آنها را در زمان مقتضی به کمیسیون برنامه و بودجه و صحن علنی مجلس خواهد رساند.

زنگنه همچنین گفت: کمیسیون اقتصادی مجلس ورای اسلامی نیز بحث بازار سرمایه و مالیات را در اولویت کار خود قرار داده است.

وی افزود: کمیسیونهای صنایع و کشاورزی مجلس شورای اسلامی هم بر رفع موانع تولید و مسائل معیشتی مردم در سال جاری تمرکز کرده‌اند. 

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.