عضو مجمع نمایندگان استان خراسان رضوی گفت: وضعیت فعلی بازار مسکن نتیجه سیاست‌های اشتباه این حوزه در سال‌های اخیر است.

سیاست‌های ناکارآمد عامل وضعیت فعلی بازار مسکن/ اجاره‌بها درآمد اقشار ضعیف را می‌بلعد

به گزارش قدس آنلاین، علی‌اصغر عنابستانی با اشاره به وضعیت نابسامان بازار مسکن اظهار داشت: در سال‌های اخیر سیاست‌های نادرستی را در حوزه مسکن شاهد بودیم که خروجی این سیاست‌ها وضعیت آشفته‌ای است که این روزها در بازار مسکن کشور شاهد هستیم.

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه تقاضا و عرضه در بازار مسکن در سال‌های اخیر تعادل مناسبی نداشته تصریح کرد: یکی از دلایل رکود و سپس گرانی بازار مسکن در دو حوزه رهن و اجاره را باید در همین زمینه جستجو کرد.

عنابستانی بیان کرد: امروز شاهد هستیم که بخش زیادی از درآمد خانوارها به ویژه در میان اقشار ضعیف جامعه به حوزه مسکن اختصاص پیدا می‌کند بنابراین یکی از اولویت‌های مهم در حوزه مسکن باید این مهم باشد که برای مسکن اقشار کم درآمد جامعه فکری عاجل صورت بگیرد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: دلالان و سوداگران نیز از نابسامانی و بی‌نظارتی ایجاد شده در بازار مسکن بهره گرفته‌اند و در این بازار جولان می‌دهند.

عنابستانی با اشاره به مسئله مسکن‌های خالی از سکنه در سراسر کشور که براساس برآوردها ۲.۵ میلیون واحد خالی از سکنه احصاء شده است اظهار داشت: ساماندهی این حوزه که یکی از اولویت‌های مجلس شورای اسلامی است می‌تواند بازار مسکن را بهبود بخشد.

وی ادامه داد: در این شرایط بحث عرضه مسکن در بورس نیز مطرح شده که باید عنوان کرد صرفا زمانی این سیاست عقلانی و کارآمد خواهد بود که میزان دخالت دولت در بورس کاهش پیدا کرده باشد.

منبع: تسنیم

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.