مدیر شبکه بهداشت و درمان مه‌ولات از قطع سهمیه آرد ۶ واحد نانوایی و معرفی چهار نانوایی دیگر به دادگاه به علت رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی و بالا بودن بار میکروبی نان در آنها خبر داد.

دادگاهی شدن نانوایی‌های ناقض پروتکل‌های بهداشتی در مه‌ولات

به گزارش قدس آنلاین، مجتبی خلوصی  گفت: با توجه به روند افزایشی تعداد مبتلایان به ویروس کرونا به منظور کنترل بیماری کووید ۱۹، بازرسی و نظارت مستمر از واحدهای صنفی در دستور کار است.

وی افزود: در این راستا کارشناسان شبکه بهداشت و درمان مه‌ولات طی چند روز گذشته از واحدهای خبازی این شهرستان ۱۶ مورد نمونه‌برداری میکروبی و شیمیایی از نان‌های تولیدی انجام دادند و واحدهای متخلف به علت رعایت نکردن دستورالعمل‌های لازم علاوه بر قطع سهمیه آرد برای سیر قانونی پرونده به دادگاه معرفی شدند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان مه‌ولات بر لزوم رعایت بهداشت عمومی توسط اصناف به ویژه واحدهای خبازی تاکید کرد و ادامه داد: واحدهای صنفی شهرستان به صورت مستمر نظارت و بازرسی می‌شوند و در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی با متخلفان برابر قانون برخورد خواهد شد.

وی گفت: هم‌اکنون ۲۰ واحد خبازی در شهر فیض‌آباد مرکز شهرستان مه‌ولات فعالیت دارند که در هر ماه با همکاری بازرسان اداره صنعت، معدن و تجارت و کارشناسان شبکه بهداشت، از این نانوایی‌ها بازرسی می‌شود.

خلوصی افزود: بر اساس پروتکل‌های تعیین شده، پرداخت وجه نان باید با استفاده از کارتخوان انجام شود و در هر نانوایی نیز باید یک فروشنده برای دریافت وجه به کار گرفته شود که به هیچ عنوان نباید با تهیه و توزیع نان در تماس باشد.

وی ادامه داد: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی، مراتب را از طریق تماس با شماره تلفن ۱۹۰ اطلاع‌رسانی کنند تا در کمترین زمان رسیدگی شود. 

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.