معاون سرمایه‌گذاری و تامین منابع اداره ‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی گفت: تاکنون حدود هفت هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در مناطق نمونه گردشگری این استان توسط بخش خصوصی انجام شده است.

هفت هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در مناطق نمونه گردشگری خراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین، احمد دیناری افزود: هم‌اکنون ۳۳ منطقه نمونه گردشگری فعال در سطوح محلی، استانی، ملی و بین‌المللی در خراسان رضوی وجود دارد که مورد بهره‌برداری گردشگران است.

وی ادامه داد: منطقه نمونه گردشگری خراسان رضوی شامل سه ناحیه بین‌المللی، پنج منطقه ملی، ۲۱ منطقه استانی و چهار منطقه محلی است.

معاون اداره ‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی گفت: ۱۵ منطقه از مجموع مناطق نمونه گردشگری مصوب در این استان دارای سرمایه‌گذار هستند.  

وی افزود: حجم سرمایه‌گذاری مورد نیاز در مناطق نمونه گردشگری خراسان رضوی ۲۰ هزار میلیارد ریال برآورد شده است.

دیناری ادامه داد: تاکنون در چارچوب تلاشها و اقدامات صورت گرفته، یک ‌سوم از نیاز سرمایه‌گذاری توسط سرمایه‌گذاران فعال بخش خصوصی در ۱۵ منطقه نمونه گردشگری خراسان رضوی هزینه شده است.

وی گفت: فعالیت کامل همه ۳۳ منطقه نمونه گردشگری خراسان رضوی حدود ۱۰ هزار اشتغال مستقیم ایجاد می‌کند.

‌معاون سرمایه‌گذاری و تامین منابع اداره ‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی افزود: تاکنون هزار و ۵۰۰ مورد اشتغال مستقیم در چارچوب فعالیت مناطق نمونه گردشگری در این استان ایجاد شده است.  

وی ادامه داد: برخی مناطق نمونه گردشگری دارای سرمایه‌گذار در خراسان رضوی فاقد "طرح مصوب" هستند.

دیناری گفت: علاوه بر سرمایه‌گذاری بخش خصوصی از محل اعتبارات ملی و استانی برای فراهم شدن زیرساخت در مناطق نمونه گردشگری از جمله چالیدره بینالود، هفت حوض مشهد، پیشکوه تربت‌حیدریه که دارای سرمایه‌گذار هستند مبالغی هزینه شده است.

وی افزود: پارسال آلبوم فرصتهای سرمایه‌گذاری استان را در سه بخش تهیه کردیم و از اوایل امسال فرصتهای سرمایه‌گذاری شناسایی شده را به تفکیک هر شهرستان برای فرمانداران ارسال کردیم تا در زمینه جذب سرمایه‌گذار به صورت متمرکز کار کنند.

معاون اداره‌ کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی ادامه داد: به عنوان مثال فرمانداری کلات با تعامل خوب ایجاد شده با بخش خصوصی و هماهنگی با بخش دولتی از طریق سازمان همیاری‌های شهرداری و شرکت توسعه گردشگری خراسان رضوی، تفاهم‌نامه‌ای منعقد کردند که بر اساس آن سه شرکت  با تشکیل یک شرکت واحدی به عنوان سرمایه‌گذار در منطقه نمونه گردشگری قره سو وارد می‌شوند.

وی به ساماندهی مناطق نمونه گردشگری از سوی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و احتمال کاهش شمار مناطق نمونه در هر استان اشاره و بیان کرد: هدف ما این است که سرمایه‌گذار برای مناطقی که دارای پتانسیل و ظرفیت بالایی هستند جذب شوند تا شاهد توسعه گردشگری از طریق توسعه زیرساختها در مناطق گردشگری استان باشیم.  

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.