«آمریکا در شوک» عبارتی است که سی‌ان‌ان برای حال و روز شهرهای آمریکا در روزهای آخر هفته میلادی انتخاب کرده است. سیاتل، پورتلند، مینه‌سوتا، آستین در تگزاس و چندین شهر دیگر در روزهای گذشته باز هم شاهد درگیری و زد و خورد معترضان با پلیس آمریکا بود.

ایالات آشوب زده

قدس آنلاین: «آمریکا در شوک» عبارتی است که سی‌ان‌ان برای حال و روز شهرهای آمریکا در روزهای آخر هفته میلادی انتخاب کرده است. سیاتل، پورتلند، مینه‌سوتا، آستین در تگزاس و چندین شهر دیگر در روزهای گذشته باز هم شاهد درگیری و زد و خورد معترضان با پلیس آمریکا بود. در تگزاس یک نفر کشته شده است. به گزارش رویترز هنوز معلوم نیست چه کسی به این معترض آمریکایی شلیک کرده، اما پلیس کشته شدن او را تأیید کرده است. آستین در ایالت تگزاس یکی از شهرهایی است که از ابتدای شروع اعتراض‌ها شاهد تجمعات مسالمت‌آمیز بوده است. ویدئوها نشان می‌دهد در اعتراض‌های روز گذشته پس از آنکه چند صد نفر اقدام به راهپیمایی کردند صدای شلیک چند گلوله شنیده می‌شود. برخی منابع خبری معتقدند سفیدپوستان افراطی این تیراندازی را انجام داده‌اند. تگزاس جزو ایالت‌هایی است که به طور سنتی جمهوری‌خواه و طرفدار ترامپ هستند و مردم این ایالت در ۴۰ سال گذشته به‌جز در دوره کارتر، به نامزدهای جمهوری‌خواه رأی داده‌اند.

در اوکلند کالیفرنیا معترضان عصبانی ساختمان یک دادگاه این ایالت را به آتش کشیدند و شیشه‌های مرکز پلیس را شکسته و به نیروهای امنیتی نیز حمله کردند.

در سیاتل هم معترضان عصبانی چندین ساختمان را به آتش کشیدند. وضعیت شهر سیاتل با اوج‌گیری اعتراض‌ها به حدی رسیده است که اداره پلیس این شهر، تظاهرات شنبه شب در این شهر را آشوب ارزیابی و توصیف کرد. سه مأمور پلیس نیز در جریان اعتراض‌های اخیر زخمی شده‌اند. به گزارش هیل، سیاتل در طول دو ماه و نیم گذشته هیچ شب آرامی نداشته است، اما تظاهرات چند روز گذشته با هدف اعلام همبستگی با اعتراض‌های پورتلند برگزار شده است. پلیس سیاتل دست‌کم ۲۵ نفر از معترضان را بازداشت کرده است. دولت ترامپ پنجشنبه اعلام کرد یک گروه گشت مرزی فنی را به سیاتل اعزام کرده تا با اعتراضات مقابله کند! این رئیس‌جمهور معتقد است هر آمریکایی که دست به اعتراض می‌زند، تروریست است. سی‌ان‌ان این رفتار ترامپ را با رفتار اردوغان در ترکیه مقایسه کرده است.

اما گل سرسبد عملکرد ترامپ در مقابله با معترضان، در پورتلند بوده است. نحوه عملکرد ترامپ در پورتلند آن‌قدر عجیب بوده که بسیاری از کارشناسان آمریکایی آن را معادل دیکتاتوری در نظر گرفته‌اند. در حال حاضر این شهر را مأموران فدرال اعزامی از سوی ترامپ می‌چرخانند و هیچ‌رقمه حاضر نیستند شهر را ترک کنند. به گزارش سی‌ان‌ان، مأموران فدرال با شلیک گاز اشک‌آور و نارنجک‌های صوتی به اعتراض‌ها پاسخ می‌دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.