در دیدار سفیر افغانستان با مدیرکل اتباع وزارت کشور آغاز تثبیت هویت اتباع افغانستانی، در اختیار قرار دادن مکان‌های مناسب در برخی از استان‌ها جهت انجام پروژه مذکور و آمادگی جهت قانونمند کردن حضور مهاجرین در ایران مطرح شد.

 هویت اتباع افغانستانی در ایران ثبت می‌شود

قدس آنلاین:  در دیدار "عبدالغفور لیوال" سفیر جمهوری اسلامی افغانستان در ایران با "مهدی محمودی" مدیر کل و دبیر کمیسیون ساماندهی اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور، موضوعات آغاز تثبیت هویت اتباع افغانستانی، در اختیار قرار دادن مکان‌های مناسب در برخی از استان‌ها جهت انجام پروژه مذکور و آمادگی جهت قانونمند کردن حضور مهاجرین در ایران مطرح شد.

این دیدار سفیر افغانستان و هیئت همراه در اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور به منظور اجرایی کردن پروژه تثبیت هویت اتباع افغانستانی برگزار شد.


مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور موافقت و همکاری خود را مبنی بر آغاز تثبیت هویت اتباع افغانستانی اعلام و تاکید کرد با در اختیار قرار دادن مکان‌های مناسب در برخی استان‌ها، به زودی پروژه مذکور آغاز می‌شود و بر اجرای دقیق و اهمیت آن تاکید نمود.


محمودی در بحث ساماندهی اتباع و مهاجرین خارجی اشاره کرد: باتوجه به جلسه و مصوبات کمیسیون ساماندهی اتباع خارجی، اتباعی که دارای گذرنامه خانواری منقضی شده هستند در حال حاضر بدون مجوز محسوب می شوند و باید تعیین تکلیف شوند، لذا دولت جمهوری اسلامی ایران فقط به افرادی که بصورت قانونی در کشور حضور دارند خدمات ارائه  می دهد.

منبع: خبرگزاری ایلنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.