معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: قصد داریم حدود ۵۰ هکتار زمین را در محدوده‌ کنار پارک یا در بخش‌های دیگر به آن اضافه کنیم تا تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان افزایش یابد.

اختصاص ۵۰ هکتار زمین به پارک‌وعلم فناوری خراسان

به گزارش قدس آنلاین، علی‌رسولیان، امروز در نشست خبری «بررسی نحوه و سطح افتتاح پروژه‌های شرکت‌های پارک‌علم‌وفناوری خراسان» که در سالن جلسات پارک علم و فناوری برگزار شد، اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین برنامه‌های ما در استان خراسان رضوی حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور و توسعه این شرکت‌ها است. قصد داریم خراسان رضوی را به عنوان دومین استان دانش‌بنیان کشور بعد تهران معرفی کنیم.

 وی افزود: در پارک علم‌وفناوری خراسان شرکت‌هایی وجود داشت که در طراحی و تولید مبدل‌های حرارتی، تولید پمپ‌های پیشرفته با بردبالا و سیستم‌های مدیریت در حوزه‌های برق، آب و گاز بسیار عالی عمل کرده‌اند. همچنین در بخش پزشکی با تولید سی‌تی‌اسکن  و ونتیلاتور  در این شرایط کنونی توانستند نیاز جامعه پزشکی را برطرف کنند.  

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی با بیان اینکه «مجموعه تولیدات، طرح‌ها و فناوری‌هایی که در پارک علم‌وفناوری خراسان  وجود دارد بسیار عالی فعالیت می‌کنند»، ادامه داد: فعالیت خوب آن‌ها سبب می‌شود تا به همان نسبت ایده‌های‌جدیدتری ایجاد شود. ایجاد ایده‌های نو تقاضا را افزایش خواهد داد. دولت نیز موظف است تا در کنار آن‌ها باشد و شرایط را برای توسعه بیشتر فراهم کند.

رسولیان علت حضور خود را در پارک‌علم‌وفناوری اینگونه عنوان کرد: قصد دارم بدانم در پارک علم‌وفناوری خراسان فضای لازم برای توسعه بیشتر شرکت‌ها وجود دارد یا خیر. یکی از کارهای مهمی که می‌توان در پارک انجام داد مشارکت با بخش خصوصی و ایجادفضاهای مناسب برای شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور و به کارگیری افراد صاحب علم و توانمند است.

وی با اشاره به اینکه «پارک فضاهای  ۱۷۰ تا ۲۰۰متری را در دست احداث دارد»، گفت: این فضاها با تمام امکانات در اختیار شرکت‌ها گذاشته می‌شوند تا فعالیت کنند. هدف این است که این فضاها را افزایش دهیم. همچنین قصد داریم حدود ۵۰هکتار زمین را در محدوده‌ کنار پارک یا در بخش‌های دیگر به آن اضافه کنیم تا تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان افزایش یابد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان با بیان اینکه «حدود ۴۵ شرکت دانش‌بنیان به دنبال زمین و فضا هستند»، خاطرنشان کرد: فضای این شرکت‌ها باید متناسب با خود شرکت‌ها و نزدیک به مراکز علمی، دانشگاه‌ها و مراکز صنعتی باشد. فراهم کردن چنین فضاهایی جزو برنامه‌های ما خواهد بود. در استان واحدهای صنعتی بزرگی وجود دارد که این‌ها واحدها نیازمند گرفتن خدمات از شرکت‌های دانش‌بنیان هستند، زیرا  قطعات آن‌ها باید خارج از کشور یا از استان‌های دیگر تامین ‌شود.  

وی گفت: در همین راستا تلاش می‌کنیم ارتباط بیشتری بین واحدهای صنعتی و شرکت‌های دانش‌بنیان ایجاد کنیم تا بتوانند نیاز خود را رفع کنند. باید پروژه‌های سرمایه‌گذاری بزرگی برای حوزه دانش‌بنیان ایجاد کنیم تا قسمت مالی این پروژه‌ها تامین شود، در این خصوص فرصتی در بورس ایجاد کردیم تا بتوانیم براساس آن صندوق سرمایه‌گذاری بورس را در استان ایجاد کنیم. این امر در حال اجرا است تا با ایجاد صندوقی منابع سرمایه‌گذاری را در حوزه دانش‌بنیان فراهم کنیم.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.