۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۱
کد خبر: 713996

ییس جمهوری اعلام کرد که به جزء ۲ استان، در سایر استان‌های کشور در حال عبور از پیک شیوع ویروس کرونا هستیم.

روحانی: در حال عبور از پیک کرونا هستیم

قدس آنلاین: حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی صبح امروز (پنجشنبه) در آیین بهره‌برداری از طرح‌های ملی وزارت صنعت، معدن و تجارت به صورت ویدئو کنفرانسی‌، با بیان این مطلب افزود: تقریبا در همه استان‌ها به جز ۲ استان روند درستی برای کنترل بیماری کرونا در جریان است و باید در این ۲ استان هم تلاش بیشتری کنیم.

وی افزود: روند به سمت ملایمت و عبور از پیک کرونا در کشور است و این موضوع در سایه تلاش، ایثار و فدارکاری کادر درمانی عزیز ماست.

طرح توسعه تولید انواع تخته MDF شرکت آرین شیمی در استان مازندران و طرح‌های سیلوی فلزی ۳۰ هزار تنی اقلید و سیلوی فلزی ۴۰ هزار تنی داراب در استان فارس، تولید شمش و میلگرد مجتمع فولاد روهینا جنوب در خوزستان و طرح تولید کربنات سدیم کاوه در استان فارس امروز و با دستور رییس جمهور به بهره‌برداری رسیدند.

رییس جمهور در بخش دیگری از سخنانش گفت: در فولاد، در آغاز دولت تولید زنجیره‌ها تقریباً نصف شرایط امروز بود یعنی ما در زمینه فولاد آنچه در ۹۲ داشتیم امروز به دو برابر رسیده است و ما در شرایط تحریم در هر سال توانستیم تولید کنسانتره، گندله، آهن اسفنجی و فولاد را دو برابر کنیم.

روحانی گفت: همان‌طور که سرپرست محترم وزارت صمت گفت فقط در سال جاری، ۲۶ میلیون تن به زنجیره فولاد ما افزوده می‌شود که از این ۲۶ میلیون تن، در ۴ ماهه اول ۱۶ میلیون تن افتتاح شده و ۱۰ میلیون تن باقی‌مانده است که تا پایان سال افتتاح خواهد شد و این نشان می‌دهد که کشور در مسیر تولید است.

رییس جمهوری گفت: من اصرار دارم که در روزهای پنج شنبه افتتاح‌های بزرگ و آنچه که به زندگی و حرکت و به کسب و کار و اشتغال مردم مربوط می‌شود را انجام دهیم. یعنی شنبه و پنجشنبه به عنوان سریالی است که هر هفته تکرار می‌شود و تا پایان سال ما این سریال را ادامه می‌دهیم.

وی ادامه داد: تا زمانی که کرونا داریم و هر وقت خدا کمک کرد و کرونا تمام شد، برنامه شنبه ما تعطیل می‌شود ولی برنامه پنجشنبه را به شرط حیات تا پایان سال و تا پایان دولت ادامه می‌دهیم.

رییس جمهوری با بیان اینکه هر هفته چند طرح عظیم و بزرگ در کشور افتتاح می‌شود، اضافه کرد: امروز 5هزار میلیارد تومان طرح در سه استان در بخش چوب، فولاد و مواد اولیه شیشه و شوینده افتتاح شد و این نشانگر این است که ما در مسیر حرکت هستیم.

رییس دولت تدبیر و امید ادامه داد: من می‌خواهم شنبه و پنجشنبه هر هفته خاری در چشم دشمنان اسلام و ایران باشد و به آنها می‌گوییم ما در برابر ویروسی که همه عالم را درگیر کرده با همه توان با کمک پزشکان، پرستاران و کادر درمان ایستادگی می‌کنیم و موفق می‌شویم. گرچه سختی‌های فراوانی برای مردم ایجاد کرده‌اید اما نمی‌توانید ما را به زانو در بیاورید و ما تولید خود را توسعه می‌دهیم و نشان آن همان است که در پایان هر هفته می‌بینید.

روحانی اظهار داشت: البته در طول هفته هم در استان‌های مختلف افتتاح‌های مختلف توسط مقامات مسوول انجام می‌شود، بنابراین ما هم در تولید ایستاده‌ایم و همان‌طور که رهبری فرمودند سال جهش تولید است و ما این جهش تولید را با همه توان ادامه می‌دهیم.

رییس جمهوری در بخش دیگری از سخنانش گفت: در هر یک از پروژه‌هایی که امروز افتتاح شد، هر کدام یک‌هزار یا ۲هزار اشتغال مستقیم و چند هزار اشتغال غیر مستقیم دارند و این نشان می‌دهد که ما اشتغال را در سالی که فسار بیکاری زیاد است، افزایش می دهیم.

وی یادآور شد: عده‌ای از مردم شغل شان را از دست دادند به دلیل اینکه بعضی از مشاغل ما کاملاً به سفر و گردشگری و حمل و نقل ارتباط دارد و این مشاغل دچار مشکل شدند، اما باید در جای دیگر، شغل های دیگر را برای مردم ایجاد کنیم تا مسیر ادامه پیدا کند.

روحانی افزود: منطقه شمال و استان‌های مازندران، گیلان و گلستان مناطقی هست که آماده برای کشت محصولات کشاورزی و صنعت است؛ مخصوصاً این استان‌ها برای زراعت چوب آمادگی دارد هم وزیر جهادکشاورزی قبلی و هم دو نفر از استانداران به من گفتند که درآمد زراعت چوب در شمال از برنج هم بیشتر است.

رییس جمهوری تاکید کرد: باید بخشی از زمین‌هایی که باید به برنج اختصاص دهیم به کشت برنج اختصاص می‌دهیم و بخشی را به زراعت چوب اختصاص می‌دهیم و این کار ما را بی‌نیاز می‌کند و نیاز به خارج نخواهیم داشت و حتی می‌توانیم صادرکننده چوب و ام دی اف باشیم.

روحانی خاطرنشان کرد: در فولاد هم اکنون نیاز داخلی را تامین می‌کنیم و هم صادر می‌کنیم. امروز در بخش بلور و شیشه و در کربنات سدیم هم گفته شد که در فاز بعدی که انجام می‌شود علاوه بر تامین نیازهای داخلی می‌توانیم حتی صادر کننده هم باشیم.

 رییس‌ جمهوری گفت: راه‌حل ما این است که همه دست به دست هم بدهیم، بخش خصوصی و بخش دولتی در کنار هم قرار بگیرند و فضای تعامل سازنده میان همه قوا، بخش خصوصی و بخش دولتی برقرار شود و مشکلات مردم توسط دولت حل شود.

وی اظهار داشت: من اعتراف می‌کنم هنوز هم مشکلاتی برای تولید وجود دارد و هنوز هم مواردی وجود دارد که ما می‌توانیم تسهیل کنیم.

رییس جمهوری گفت: در همین هفته‌ای که امروز روزهای پایانی آن را می‌گذرانیم در جلسه‌ای که با تولیدکنندگان درجه یک کشور در فولاد و پتروشیمی داشتم، دیدم که همه با روحیه‌ای تلاش می‌کنند در عین حال مشکلاتی هم دارند که قابل حل است.

وی افزود: همه مشکلاتی که آنها که عصر دوشنبه مطرح کردند ما همه مشکلات را صبح سه‌شنبه در ستاد اقتصادی دولت آوردیم و برای همه آنها تصمیم‌گیری کردیم که نشان می‌دهد مشکل قابل حل است.

رییس جمهوری تاکید کرد: وزیران، مسوولان و مدیران بانک‌ها باید بیشتر وقت بگذاریم و کار کنند تا مشکلات حل شود، این رابطه نزدیک بین بخش خصوصی و بخش دولتی و رفع محدودیت‌ها سرعت ما را بیشتر و دشمن ما را ناامید می‌کند و ما به حول و قوه الهی می‌توانیم در همه زمینه‌ها ملت موفقی باشیم.

رییس جمهوری با اشاره به «روز عرفه» اظهار داشت: امروز هم به رغم مشکلات مردم توسل شان به خداوند، چه در اجتماعات و یا مساجد با مراعات پروتکل های بهداشتی و یا در خانه باید توجه به حق کنیم، صدا و سیما و فضای مجازی به مردم کمک کنند.

روحانی افزود: فردا هم که روز عید قربان است، خواهش می‌کنم همه اصول بهداشتی را رعایت کنیم. مخصوصاً برادران اهل سنت همه دستورالعمل‌های بهداشتی را مراعات کنند.

رییس جمهور گفت: این ایام، ایام مبارک هست و برکت آن زمان بیشتر می‌شود که ما به وظایف و واجبات که یکی از آنها مراعات پروتکل‌های بهداشتی است، به خوبی عمل کنیم.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ۱۶:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۹
    0 0
    همش حرف و شعار