فرماندار بردسکن گفت: فعالیت های اثر بخش معین های اقتصادی در این منطقه بارقه امیدی در مردم به ویژه مناطق روستایی ایجاد و زمینه مهاجرت معکوس به روستاها را فراهم کرده است.

پویایی اقتصاد روستایی بردسکن توسط معین های اقتصادی /تحقق جهش تولید از طریق تکیه بر توان داخلی

 به گزارش قدس آنلاین،  مجتبی شاکری عنوان کرد: علاوه براین با اشاره به سال جهش تولید فعالیت معین های اقتصادی در منطقه در حوزه های مختلف باعث جهش تولید و پویایی اقتصاد شهرستان بردسکن شده است.

فرماندار بردسکن توانمند سازی  روستاییان  و اشتغال پایدار را از اهداف مهم طرح مدل مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی بیان کرد و گفت: شهرستان بردسکن در حوزه معادن  ، کشاورزی و گیاهان دارویی از ظرفیت و پتانسیل خوبی برخوردار است و یکی از میراث بزرگ منطقه  صنایع دستی است که  می طلبد معین های اقتصادی و کار آفرینان نیز دراین حوزه ورود پیدا کنند.

وی با بیان اینکه معین های اقتصادی بردسکن ۱۰۰ پروژه را  در سامانه رصد فعالیت های اقتصادی با سرمایه گذاری ۶۹ میلیارد و ۳۱ میلیون تومان با اشتغال زایی ۶۲۷ نفر به ثبت رسانده اند، گفت: تاکنون با ایجاد ۲۳ تفاهم نامه در راستای طرح مدل مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی  ۸۷۵  میلیارد تومان با اشتغال زایی هزار و ۹۲۰نفر  دراین شهرستان سرمایه گذاری  شده است.

  شاکری به پرداخت تسهیلات اشتغال زایی به میزان ۷ میلیارد تومان  توسط بنیاد برکت در ۱۳ روستای این شهرستان با اشتغال زایی ۲۶۴ نفر اشاره کرد و گفت: خوشبختانه بنیاد برکت اگر چه جز معین های اقتصادی شهرستان بردسکن نیست ولی درحوزه اشتغال موفق عمل کرده است. 

وی  از اجرای طرح هر روستا یک محصول در روستاها  توسط صندوق کار آفرینی امید خبرداد و گفت: روستای کاسف از توابع بخش مرکزی بردسکن به عنوان اولین روستا در شهرستان بردسکن در حرفه زنبور داری این طرح را اجرا کرد و به همت صندوق کار آفرینی امید بیش از ۳ میلیارد تومان تسهیلات به این مهم پرداخت شد.

فرماندار بردسکن اظهارداشت:شرایط کشورما باتوجه به تحریم های ظالمانه ومشکلات اقتصادی ایجاب می کند که نگاهمان به توان تولید وظرفیت داخلی باشد.

وی گفت:تحریم‌ها به ما اجازه خیلی از فعالیت های اقتصادی را نمی دهد بلکه مابایداز ظرفیت‌های داخلی که توان بسیار بالایی داریم روند اشتغال و سرمایه‌گذاری را رونق دهیم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.