رئیس تأمین و توزیع شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی منطقه خراسان رضوی از آغاز طرح شناسایی و نام‌نویسی مصرف‌کنندگان واقعی گاز مایع در این استان خبر داد.

توزیع گاز مایع الکترونیکی می‌شود

علی محمدزاده:/

رئیس تأمین و توزیع شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی منطقه خراسان رضوی از آغاز طرح شناسایی و نام‌نویسی مصرف‌کنندگان واقعی گاز مایع در این استان خبر داد.

بهرنگ قلی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ما گفت: متقاضیان و مصرف‌کنندگان مجاز گاز مایع از روز ۲۰ مرداد ماه جاری با مراجعه به سامانه «سدف» می‌توانند به عنوان مصرف‌کننده واقعی این نوع از سوخت مشخصات شغلی یا زمینه مصرفی خود را درج کنند تا بر اساس ضوابط تعریف شده گاز مایع مورد نیاز آن‌ها در اختیارشان قرار گیرد.

وی در توضیح بیشتر این موضوع اظهار کرد: اهداف اولیه طرح الکترونیکی کردن توزیع گاز مایع؛ حذف مبادلات کاغذی در برهه کنونی به دلیل شیوع کرونا و توسعه تجارت الکترونیک در گام بعدی است.

اما هدف نهایی این طرح، تحویل گاز مایع (کپسول) به مصرف‌کننده واقعی و البته مجاز آن است؛ چرا که بر اساس ضوابط قانونی ما دو دسته مصرف‌کننده مجاز گاز مایع داریم که یکی از آن‌ها خانواده‌های روستایی یا ساکن در مناطقی هستند که به گاز طبیعی دسترسی ندارند و دسته بعدی مشاغل یا صنوفی هستند که از گاز مایع در کار خود استفاده مداوم دارند.

قلی‌زاده اظهار کرد: بر همین اساس به دلیل آنکه در مواردی شاهد بروز مشکلاتی در بخش توزیع گاز مایع بودیم که بیشتر به علت مصرف این سوخت در بخش غیرمجاز از قبیل خودروهای دوگانه‌سوز غیرمجاز بود تصمیم گرفته شد با شناسایی مصرف‌کنندگان واقعی سامانه‌ای تعریف شود که سوخت مورد نیاز هر مصرف‌کننده در اختیار وی قرار گیرد.

وی گفت: بنابراین از مصرف‌کنندگان مجاز گاز مایع تقاضا می‌شود در مدت یک ماه از تاریخ اعلام شده در سامانه سدف ثبت تقاضا و مشخصات داشته باشند. البته ذکر این نکته لازم است که روستاییان نیاز به نام‌نویسی در این سامانه ندارند؛ چراکه اطلاعات آن‌ها در سیستم توزیع نفت سفید وجود دارد و بر همان مبنا به عنوان مصرف‌کننده مجاز گاز مایع محسوب می‌شوند.

اما صنوف و مشاغل متقاضی گاز مایع که دارای پروانه فعالیت از اتحادیه مربوطه نباشند هم در این سامانه نمی‌توانند ثبت تقاضا کنند و لازم است ابتدا به عنوان عضو رسمی اتحادیه خود شناسه عضویت داشته باشند تا بتوانند از طریق این سامانه گاز مایع خود را دریافت کنند؛ چراکه در این طرح کارت بانکی مصرف‌کننده مجاز به سیستم پرداختی مرتبط شده و مبادلات مالی مستقیم کاغذی حذف می‌شود پس لازمه ثبت اطلاعات ذکر شده وجود اطلاعات فرد متقاضی در بانک اطلاعاتی اتحادیه یا صنف مورد نظر است.

قلی‌زاده ادامه داد: همچنان که کارشناسان حوزه ایمنی همواره هشدار می‌دهند دوگانه‌سوز کردن خودروها به صورت غیرمجاز زمینه‌ساز حوادث ناگواری است که هر لحظه امکان دارد یکی از این خودروها موجب بروز حادثه‌ای شوند بر همین اساس امیدواریم با اجرای این طرح شاهد حذف بخش قابل توجهی از این دسته

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.