مازندران- با انتشار کلیپی که توسط یکی از شهروندان بابلی از منطقه «رجه» تهیه و در فضای مجازی منتشرشده است حال سؤالات بسیاری در اذهان عموم مردم به وجود آمده که جریان این تعداد خودروی صفرکیلومتر که در بین این تپه ذخیره‌سازی و یا به قول آن ها احتکار شده چیست؟

ماجرای خودروهای صفرکیلومتر احتکار شده در بابل چیست؟

قدس آنلاین-گروه استان ها:از هفته گذشته فیلمی در فضای مجازی مبنی بر احتکار هزاران خودروی صفرکیلومتر ایرانی در منطقه «رجه» منتشرشده است که حال با انتقادات بسیاری از شهروندان مواجه شده است زیرا بسیاری از هم‌وطنان اعتقاددارند درحالی‌که خودرو تا این حد گران شده و بازار تشنه ورود خودروهای داخلی است لذا احتکار این تعداد خودرو که به‌راحتی نمی‌توان آن‌ها را شمارش کرد چه دلیلی داشته و پشت پرده این ماجرا چیست؟

به دنبال احتکار کننده

شرکت ایران خودروی مازندران در ۲۵ کیلومتری جنوب شهرستان بابل ، در شهرک صنعتی رجه واقع در بندپی شرقی بابل فعالیت می‌کند و به نظر می‌رسد که خودروهای احتکار شده از ظن مردم متعلق به همین شرکت باشد؟

شرکت ایران خودروی مازندران در سال ۱۳۸۹ با تولید روزانه سه دستگاه خودروی فعالیت خود را آغاز کرد و در طی سال‌های گذشته با ارتقای تولید توانسته میزان تولید را به ۱۵۰ دستگاه خودرو در روز برساند.

اگرچه بسیاری از مردم بر این باورند که این خودروها توسط ایران‌خودرو احتکار شده است اما مدیرعامل ایران خودروی مازندران در این رابطه اذعان می‌کند: این خودروهای دپو شده به دلیل عدم تأمین قطعات زمین‌گیر شده است و البته استقرار نماینده انتظامی در این شرکت هم در ترخیص آن‌ها بی‌تأثیر نبوده است و الا احتکاری صورت نگرفته است.

سید امید حسینی نژاد در همین راستا توضیح می دهد: حدود ۵۰۰ دستگاه خودروی تولیدشده ایران‌خودرو که در این فیلم منتشر شد تولید سه‌روزه شرکت ایران خودروی مازندران است.

مدیرعامل شرکت ایران خودروی مازندران همچنین از وجود ۲ هزار ۳۰۰ دستگاه خودروی تولیدی ناقص در این شرکت خبر داد ه و می گوید: کرونا که زمینه تعطیلی یک‌ماهه برخی از قطعه سازان را فراهم کرده بود ، این قطعات به این شرکت نرسیده و در حال حاضر ۲ هزار و ۳۰۰ دستگاه خودروی ناقص در پارکینگ‌های ایران‌خودرو در شهرک صنعتی رجه وجود دارد.

حل مشکلات

مدیرعامل شرکت ایران خودروی مازندران ادعا کرده ایت از ابتدای تیرماه جاری نیروی انتظامی مقرر کرده است که هیچ خودرویی بدون پلاک حق خروج از شرکت را ندارد و به همین دلیل هم بخشی از خودروهای تولیدی دپو شده  و لذا از آن جا که حدود چندهفته‌ای است که کار اداری استقرار نماینده نیروی انتظامی در شرکت ایران خودروی مازندران در شهرک صنعتی رجه در بابل به درازا کشید و به همین دلیل طی این مدت نمی‌توانستیم تولید خود را متوقف کنیم لذا خط تولید فعال بود و خودروهای تولیدی هم دپو شده است.

مدیرعامل شرکت ایران خودروی مازندران همچنین از وجود ۲ هزار ۳۰۰ دستگاه خودروی تولیدی ناقص در این شرکت خبر داد ه و می گوید: کرونا که زمینه تعطیلی یک‌ماهه برخی از قطعه سازان را فراهم کرده بود ، این قطعات به این شرکت نرسیده و در حال حاضر ۲ هزار و ۳۰۰ دستگاه خودروی ناقص در پارکینگ‌های ایران‌خودرو در شهرک صنعتی رجه وجود دارد

حسینی نژاد بیان می کند: در حال حاضر نماینده ناجا در ایران خودروی مازندران مستقر است و کارهای شماره‌گذاری خودروها انجام می‌گیرد و هم‌اکنون روزانه بیش از یک‌صد دستگاه خودرو پس از شماره‌گذاری وارد بازار می‌شود.

کمبود قطعه

در همین حال رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران نیز اعلام کرد: در حال حاضر دو هزار دستگاه خودرو موجود در پارکینگ این شرکت با کمبود قطعه مواجه است و به این دلیل امکان تحویل به مشتری وجود ندارد.

حسینقلی قوانلو بابیان اینکه کمبود قطعات الکترونیکی خودروها ناشی از تحریم‌های ظالمانه است، از کاهش کمبود قطعات در سال جاری خبر داد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.