مدیرعامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری مشهد میزان آب مصرفی فضای سبز این شهر را طی سال گذشته بالغ بر ۲۰ میلیون و ۱۸۴ هزار متر مکعب برای فضای سبزی بالغ بر پنج هزار و ۶۱۴ هکتار اعلام کرد.

نیاز سالانه بیش از ۲۰ میلیون مترمکعب آب برای آبیاری فضای سبز مشهد

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، احمدرضا سلامی با بیان این که بیشتر منابع آبی شهرداری در شرق شهر قرار گرفته است و برای آبیاری فضای سبز بایستی آب از این بخش به سایر نقاط شهر منتقل شود، اظهار کرد: در مناطق ۹، ۱۱ و ۱۲ منابع آبی مستقلی برای آبیاری فضای سبز موجود نیست و بایستی آب را از طریق شبکه مستقل آبیاری فضای سبز به این مناطق پمپاژ شود.

وی افزود: اجرای طرح های جداسازی شبکه آب فضای سبز از شبکه آب شرب و تامین آب فضای سبز از منابع آب غیرقابل شرب و پساب تصفیه شده، پیگیری طراحی و اجرای سیستم های آبیاری تحت فشار در فضاهای سبز و جایگزینی با روش های سنتی با بازده آبیاری پایین با روش های آبیاری تحت فشار (قطره ای، بارانی و ...) از جمله برنامه های شهرداری مشهد در راستای تامین و توزیع بهینه منابع آبی فضای سبز است.

مدیرعامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری مشهد بیان کرد: اعمال مدیریت بر زمان و شیوه آبیاری، تبدیل سیستم آبیاری تانکری به خطوط آبرسانی، افزایش فاصله بین دو آبیاری با افزایش ظرفیت نگهداری آب و خاک و آبیاری به میزان کافی با آموزش نیروهای آبیار در فضای سبز از عوامل مهمی است که همیشه باید به آن توجه شود.

سلامی خاطرنشان کرد: علاوه بر روش های فوق در جهت بهینه سازی مصرف آب مورد نیاز فضای سبز انتخاب گونه های گیاهی سازگار با شرایط اقلیمی در دستور کار سازمان پارک ها و مناطق شهرداری قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: بررسی افزایش فواصل زمانی آبیاری به منظور جلوگیری از پرآبی و مصرف بهینه آب، اتصال سیستم تخلیه آب نماهای شهر به شبکه آب فضای سبز، انتقال زمان آبیاری به ساعات خنک شبانه روز، احداث جویچه های آبیاری به منظور کاهش تلفات آبیاری و بهینه سازی ایستگاه های پمپاژ و تعویض ادوات فرسوده از اقدامات موثر در راستای حذف هدرروی و افزایش راندمان آبیاری است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.