گیلان- مدیرکل هواشناسی گیلان از استقراری جوی تقریباً پایدار با افزایش نسبی دما در استان خبر داد و گفت: کشاورزان در این فرصت برنج را از مزارع قابل‌برداشت، برداشت کنند.

پیش‌بینی هوای گرم برای روزهای آینده در گیلان/ کشاورزان اقدام به برداشت برنج کنند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی هواشناسی گیلان ،محمد دادرس با اشاره به وضعیت جوی گیلان طی روزهای آینده اظهار کرد: نقشه‌های هواشناسی نشان‌دهنده استقراری جوی غالباً پایدار و افزایش نسبی دما تا اواخر هفته در منطقه است.

مدیرکل سازمان هواشناسی استان گیلان با اشاره به فصل درو برنج در گیلان و توصیه‌های هواشناسی به زارعان برنج تصریح کرد: خشک‌کردن مزارع در مرحله رسیدن با قطع آبیاری و خارج نمودن آب‌های ناشی از بارندگی‌های اخیر، اقدام به برداشت برنج در مزارع آماده برداشت، آماده‌سازی اراضی شالیزاری برداشت‌شده برای محصولات کشت دوم و پرورش راتون و خودداری از سوزاندن کاه و کلش و استفاده از آن به‌عنوان خوراک دام به کشاورزان توصیه می‌شود.

مدیرکل سازمان هواشناسی استان گیلان با اشاره به دیگر توصیه‌های هواشناسی برای جلوگیری از خسارت‌ها افزود: رعایت حریم رودخانه‌ها و مسیل‌ها و پرهیز از توقف در حاشیه آن‌ها تا سه ساعت پس از بارندگی و رگبار شدید و توجه و رعایت در مسیر حمل‌ونقل به ارتفاعات در مناطق رگبار و بارندگی شدید و تا چند ساعت پس‌ازآن به علت وقوع رانش‌های احتمالی ازجمله توصیه‌های هواشناسی در خصوص منابع طبیعی است.

دادرس همچنین به چای‌کاران توصیه کرد علف‌های هرز یک‌ساله تابستانه و چندساله باغات چای از طریق قطع، کندن و جمع‌آوری آن‌ها را حذف، از کود سرک در باغات چای جهت آماده‌سازی برای برداشت سوم چای در برخی مناطق چای خیز استفاده و همچنین محلول‌پاشی باغات چای ترجیحاً در صبح یا غروب و در زمان عدم وزش باد را در دستور کار خود قرار دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.