مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: با کشف محموله قاچاق پرندگان وحشی در مشهد، آمار کشفیات دراین خصوص از ابتدای امسال، از مرز هزار قطعه گذشت.

کشف بیش از هزار قطعه پرنده وحشی از قاچاقچیان خراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی، تورج همتی مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: ماموران یگان حفاظت محیط زیست خراسان رضوی ۵۴۵ قطعه مرغ مینا را از دو دستگاه اتوبوس کشف کردند این اتوبوس‌ها از شهرستان زابل به مقصد مشهد در حال حرکت بود و در یکی از محورهای خراسان رضوی شناسایی و متوقف شد.
او افزود: با اطلاع رسانی به هنگام و همراهی مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر با یگان حفاظت محیط زیست خراسان رضوی، پرندگان مکشوفه که به وسیله یک متخلف حرفه‌ای درحال قاچاق به کلانشهر مشهد بود در بازرسی کشف و توقیف شد.
مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی ادامه داد: پرنده‌های مکشوفه در دو دستگاه اتوبوس به طرز ماهرانه‌ای مخفی شده و همچنین هر دو دستگاه اتوبوس به دلیل مضاعف قاچاق کالاهای غیر مجاز نیز توقیف شد.
همتی بیان کرد: حدود ۴۵ قطعه از این پرندگان تلف شده بودند و بقیه به مرکز تیمار و نگهداری پرندگان وحشی در پارک پردیسان منتقل شدند.
او تصریح کرد: از ابتدای سال بیش از ۴۰۰ پرنده وحشی دردام صیادان بومی و غیر بومی گرفتار شده اند و قریب ۳۵۰ پرنده نیز از قاچاقچیان به جرم نگهداری و خرید و فروش از سوی یگان حفاظت محیط زیست استان خراسان رضوی کشف و ضبط شده اند.
مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی تاکید کرد: در جابجایی و نگهداری پرندگان وحشی دربازه زمانی یاد شده، بیش از ۱۵۰ قطعه پرنده از چرخه طبیعت حذف و تلف شده اند.
همتی اظهار کرد: یگان حفاظت محیط زیست در سراسر استان با نظارت مستمر بر بسترهای خرید و فروش مجازی و پایش مداوم عرصه‌های طبیعی و مراکز خرید و فروش پرندگان، بر حفظ تنوع زیستی استان اهتمام دارد و همراهی مأموران نیروی انتظامی، پلیس فتا و پلیس اطلاعات و امنیت استان نیز در این خصوص بسیار راهگشا بوده است.

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.