۲۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۳
کد خبر: 716448

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: در حال حاضر کرونا در قم کم و یا تمام نشده، و متاسفانه تعداد بیماران در این استان به پنج‌ برابر افزایش یافته است.

آمار بیماران کرونایی در قم 5 برابر شد

به گزارش قدس آنلاین از روابط عمومی علوم پزشکی قم سیامک محبی در رزمایش مدافعان سلامت، عاشقان حسینی که در مسجد جمکران برگزار شد افزود: با ادامه این روند و با توجه به پیش رو بودن مناسبت های مختلف از جمله برگزاری کنکور سراسری و عزاداری ماه محرم به نظر می رسد در ۴٠ الی ۵٠ روز آینده استان در شرایطی مشابه اسفندماه سال قبل قرار خواهد گرفت و مدافعان سلامت نیز روزهای سختی را در پیش دارند.

محبی همچنین ضمن درخواست از همشهریان گفت: همکاری خود را با مدافعان سلامت افزایش داده تا بتوانیم هر چه سریع تر کرونا را شکست دهیم.

در ادامه خادمان مسجد جمکران با اهدای هدیه ای متبرک به آستان جمکران از مدافعان سلامت قدردانی کردند.

این رزمایش به همت مرکز بهداشت استان و با حضور مسئولان مرکز بهداشت استان، مدیرکل مدیریت بحران استانداری، نمایندگان نیروی انتظامی، تعزیرات حکومتی، صمت، اصناف، اداره کل تبلیغات، آتش نشانی و هلال احمر برگزار شد.

ویروس کرونا»، موسوم به «کووید ۱۹» اواسط ماه دسامبر سال گذشته (۲۴ آذر ۹۸) در شهر «ووهان» واقع در مرکز چین گزارش شد؛ ابتدا از این بیماری به‌عنوان ذات‌الریه نام‌برده می‌شد، اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ۹۸) به‌صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

شهروندان قمی برای طرح هرگونه پرسش در مورد ویروس کرونا می‌توانند با شماره تلفن‌های ۴۰۳۰، ۳۱۳۶ و ۱۹۰ تماس بگیرند و یا برای کسب آخرین اخبار از دانشگاه علوم پزشکی قم به کانال آن به نشانی webdaqom@ در فضای مجازی و یا تارنمای آن به نشانی اینترنتی www.muq.ac.ir مراجعه کنند.

همه ایرانیان می‌توانند با مراجعه به سامانه غربالگری الکترونیکی ویروس کرونا به نشانی اینترنتی https://salamat.gov.ir و تکمیل اطلاعات خواسته‌شده، گام بلندی در ارتقای سلامت جامعه و شکست ویروس کرونا بردارند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.