مدیرعامل شرکت صدرا گفت: با وارد مدار شدن سکوهای ۱۳A و ۱۳C پارس جنوبی به دست متخصصان کشورمان برداشت گاز از میدان مشترک پارس جنوبی روزانه ۲۸ میلیون متر مکعب گاز شیرین افزایش یافت.

نصب موفقیت‌آمیز سکوهای ۱۳A و ۱۳C در پارس جنوبی / برداشت گاز ایران روزانه ۲۸ میلیون متر مکعب ‌افزایش یافت

قدس آنلاین: سکوهای ۱۳A و  ۱۳C با متعلقات آن در مجموع به وزن ۷ هزار تن با توان متخصصان  ایرانی در شرکت صدرای بوشهر ساخته و در میدان گازی پارس جنوبی نصب شد.

شرکت صدرای بوشهر زیرمجموعه قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص) با بومی سازی ساخت سازه‌های دریایی گازی و نفتی نقش مهم و تعیین‌کننده‌ای در  تحقق اقتصاد مقاومتی و جهش تولید دارد که یکی از توانمندی‌های این مجموعه ساخت، نصب و راه‌اندازی  سکوهای ۱۳A و ۱۳C پارس جنوبی است.

به گفته مدیرعامل شرکت صدرا در سال جهش تولید به همت کارکنان جهادی شرکت صدرا و تلاشگران عرصه صنعت نفت و گاز کشور دو سکوی پایانی فاز ۱۳ پارس جنوبی در صدرای بوشهر ساخت و در اسفند ماه سال گذشته در موقعیت خود در میدان گازی پارس جنوبی  نصب شد.

محسن صمدی با بیان اینکه دو سکوی پایانی فاز ۱۳ پارس جنوبی وارد مدار تولید شد اظهار داشت: با وارد مدار شدن دو سکوی ۱۳A و ۱۳C پارس جنوبی برداشت گاز کشور از حوزه میدان مشترک گاز پارس جنوبی روزانه ۲۸ میلیون متر مکعب گاز شیرین افزایش یافت.

وی این دو سازه گازی را از سکوهای ده‌گانه پارس جنوبی دانست و بیان کرد:پس از عملیات راه‌اندازی این سکوها، گاز را توسط یک‌خط لوله ۳۲ اینچی به پالایشگاه خشکی فاز ۱۳ پارس جنوبی در کنگان ارسال و شیرین ‌سازی می‌کند.

مدیرعامل شرکت صدرا وارد مدار شدن این دو سکو را تحقق شعار سال جهش تولید دانست و تاکید کرد: همه مراحل طراحی، ساخت، بارگیری، نصب و راه‌اندازی سکوهای یاد شده  به‌دست مهندسان و کارگران ایرانی در صدرای بوشهر انجام شده است.

محسن صمدی ضمن تبریک این دستاورد مهم به ملت شریف و با عظمت ایران تصریح کرد: وزن تقریبی این سکوها با متعلقات هر کدام ۷ هزار تن است.

وی از ساخت، نصب و راه‌اندازی ۱۰ سکوی گازی خبر داد و افزود: با عزم ملی و مدیریت جهادی و تلاش شبانه روزی  متخصصان در شرکت صدرا به دستاوردهای مهمی از جمله ساخت همزمان ۱۰ سازه از سکوهای پارس جنوبی و همچنین ثبت رکورد بی‌سابقه نصب همزمان ۲ سکو در کمتر از ۳ روز دست یافتیم که نشان از توانایی، تخصص و اتکا به نیروهای داخلی دارد.

مدیرعامل شرکت صدرا گفت:با بهره برداری از سکوهای یاد شده ۱۰ سکوی پارس جنوبی به‌طور کامل به بهره‌برداری رسید و به حداکثر تولیدو برداشت گاز از فازهای ۲۲ تا ۲۴، ۱۳، ۱۷ و ۱۸ پارس جنوبی دست یافتیم.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.