مدیرکل امور عشایری خراسان رضوی گفت: جمعیت دام عشایر این استان در سال جهش تولید با اجرای طرح پرواربندی حدود ۳۰ درصد افزایش یافت.

رشد ۳۰ درصدی جمعیت دام عشایر خراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین، محمد نبوی‌فرد  اظهار کرد: تعداد دام عشایر این استان هم اکنون به بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار راس افزایش یافته که علت آن اجرای طرح پرواربندی دام سبک، اصلاح و مدیریت تغذیه و سایر حمایت‌ها از جمعیت عشایری استان و مقرون به صرفه بودن نگهداری از دام و عدم فروش آن است.

وی ادامه داد: طرح اصلاح و مدیریت تغذیه دام سبک در راستای افزایش تولید گوشت قرمز و سودآوری و اثربخشی سرمایه‌گذاری در این زمینه اجرا می‌شود و همین امر موجب عدم فروش دام مولد توسط عشایر و به تبع آن افزایش جمعیت دامی شده است.

نبوی‌فرد گفت: تغذیه دام عشایر با کنستانتره مخصوص در قالب طرح پرواربندی انجام می‌شود که تولید در این بخش از ۳۰ هزار تن طبق برنامه‌ریزی انجام شده به ۴۰ هزار تن خواهد رسید.

وی پرواربندی را به معنای چاق کردن گوسفند و کسب حداکثر اضافه وزن یا تولید لاشه برای تامین گوشت دانست و افزود: پرواربندی دربرگیرنده مزایای فراوان شامل جلوگیری از کشتار دام پیش از رسیدن به وزن مطلوب و حفظ مراتع با اقدام برای جلوگیری از فشار چرای دام بر مرتع یا کاهش این فشار است.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.