رئیس اداره هواشناسی فریمان گفت: فریمان با ۳۸۶.۷ میلی‌متر بارش در سال زراعی جاری رتبه اول بارشی را در بین تمامی شهرستان‌های استان خراسان رضوی دارد.

فریمان رتبه اول بارش را در شهرهای خراسان رضوی دارد

به گزارش قدس آنلاین، سید علی مروت اظهار کرد: از ابتدای سال زراعی جاری تا کنون ۳۸۶.۷ میلی‌متر در فریمان بارش داشته‌ایم، همچنین با توجه به اینکه یک ماه دیگر تا پایان سال زراعی باقی مانده پیش‌بینی می‌شود طی ده روز اول شهریور ماه نیز بارش‌هایی را در شهرستان داشته باشیم.

وی تصریح کرد: با توجه به بارش ۳۳۳.۶ میلی‌متری در سال زراعی گذشته در مجموع امسال به نسبت سال گذشته ۱۶ میلی‌متر افزایش بارش را در شهرستان داشته‌ایم.

مروت با بیان اینکه بارندگی‌های شهرستان در مدت مشابه دوره آماری ۲۳۹.۸ میلی‌متر بوده که امسال نسبت به دوره آماری ۶۱ درصد افزایش داشته است، بیان کرد: میانگین بارش استان تا به امروز ۲۹۵.۲ بوده که این آمار در سال گذشته نیز ۳۲۴.۲ بوده است.

وی تصریح کرد: فریمان با ۳۸۶.۷ میلی‌متر رتبه اول بارشی را در بین تمامی شهرستان‌های استان خراسان رضوی دارد، همچنین قوچان با ۳۸۳.۸ میلی‌متر و تربت‌حیدریه با ۳۶۰ میلی‌متر در رتبه‌های دوم و سوم بیشترین میزان بارندگی قرار دارند.

رئیس اداره هواشناسی فریمان گفت: شهرستان فریمان در ۲۱ دی‌ ماه با ۴۱.۶ میلی‌متر و ۲۲ بهمن‌ ماه با ۱۱.۴ میلی‌متر بارش و ۷۸ سانتیمتر برف بیشترین میزان بارندگی و برف را در سال زراعی داشته است.

وی عنوان کرد: همچنین یکم مرداد ماه سال جاری با ۳۴.۷ درجه به‌ عنوان گرم‌ترین و ۲۳ دی‌ ماه سال گذشته با منفی ۱۵.۵ درجه به‌ عنوان سردترین روز سال این شهرستان بوده است.

مروت ادامه داد: هر چند امسال و سال گذشته بارندگی‌هایی را در شهرستان داشته‌ایم اما چون میانگین بارش در فریمان کمتر از ۲۵۰ میلی‌متر است همچنان جزء مناطق کم بارش هستیم.

وی از مواجه شدن فریمان با تغییر اقلیم خبر داد و اظهار کرد: اگر بخواهیم وارد دوره ترسالی شویم باید چند سالی را در شهرستان بارش داشته باشیم.

رئیس اداره هواشناسی فریمان گفت: هر چند سال گذشته فقط ۷۸ سانتیمتر برف داشتیم اما به دلیل تغییر اقلیم طی سال‌های قبل‌تر هیچ برفی نداشته‌ایم و بیشتر باران‌ها سیل‌آسا شده است، تغییر اقلیم رفتار ناهنجاری را در جو ایجاد نموده و تمام دنیا را به هم ریخته و مشکلات جدی به وجود آورده است.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.