با افزایش قیمت مسکن در مشهد، برخی از مشهدی ها به روستاهای اطراف شهر مهاجرت کردند.

چرا مشهدی ها به روستاها مهاجرت می کنند؟
به گزارش قدس آنلاین، ابوطالب سرابیان بخشدار مرکزی مشهد گفت: باتوجه به مهاجرت مشهدی ها به روستاهای بخش مرکزی، موجب افزایش جمعیت این مناطق در ۲سال گذشته شده است.
او افزود: جمعیت روستاهای دهستان تبادکان، توس و بخشی از دهستان کنه‌بیست که در حریم کلانشهر مشهد قرار دارند در حال افزایش است.
 بخشدار مرکزی مشهد ادامه داد: البته علت این مهاجرت افزایش اجاره بها و قیمت زمین در مشهد است که موجب رونق کارکرد اقامتگاهی و نه کشاورزی و دامداری در این روستاها شده و مردم به اجبار برای تهیه مسکن ارزانتر از بافت شهری مشهد به این مناطق مهاجرت می‌کنند.
سرابیان متوسط افزایش جمعیت روستاها در ایران را ۲تا۳ درصد دانست و بیان کرد: در دو سال گذشته، افزایش جمعیت در این روستاها که به مشهد چسبیده‌اند بر اساس آمار مراکز بهداشت روستایی بین ۱۰تا۱۵ درصد بوده است.
او تصریح کرد: ۱۴روستا شامل صیدآباد، خین عرب، فریزی، کشف، کال زرکش، زرکش، چهل حجره، کلاته نوری، کوشک مهدی، پرکندآباد، امیرآباد، اسماعیل آباد، باغون آباد و کاظم آباد در دهستان توس و ۱۱روستا شامل دهرود، گرجی سفلی، کاظم آباد پنجشنبه، علی آباد، همت آباد، اسلام آباد، گرجی علیا، خلق آباد، زیرکن، کلاکوب و بهار در دهستان تبادکان به دلیل افزایش قیمت زمین و مسکن در مشهد با موج مهاجرت معکوس مواجه شده‌اند.
بخشدار مرکزی مشهد تاکید کرد: ۳۵روستای دهستان کنه‌بیست نیز با مهاجرت معکوس و افزایش جمعیت مواجه بوده‌اند، اما فقط روستاهای چسبیده به مشهد در این دهستان افزایش قابل توجه جمعیت داشته‌اند که علت آن نیز مهاجرت به خاطر افزایش کارکرد سکونتگاهی بوده است.
انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.