کارشناس مسوول مدارس غیردولتی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: همه مدارس مکلف شده اند که تمام شهریه های را که برای کلاس های فوق برنامه دریافت کرده اند با شروع سال جدید عودت دهند. در غیر این صورت با این مراکز آموزشی برخورد قانونی صورت خواهد پذیرفت.

شهریه کلاس های فوق برنامه به والدین عودت داده شده است

قدس آنلاین- تکتم بهاردوست: حسن امیری کارشناس مسوول مدارس غیردولتی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی در توضیح  وضعیت بازگشایی مدارس غیر انتفاعی با شروع سال تحصیلی جدید بیان کرد: مدارس غیر دولتی عملا با مدارس دولتی به لحاظ زمان و شیوه بازگشای هیچ تفاوتی ندارند و دستور العمل هایی بازگشایی برای تمام مدارس یکسان است. در صورتی که قرار بر حضور دانش آموزان باشد مدارس غیر دولتی هم به همین منوال عمل خواهند کرد و در غیر این صورت به صورت آنلاین به امر آموزش خواهند پرداخت.

امیری ادامه داد: تنها تفاوتی که مدارس غیر انتفاعی با مدارس دولتی دارند این است که برای ایجاد فضای آموزشی برای دانش آموزان شهریه دریافت می کنند به همین دلیل در سال جدید مدارس غیر دولتی همه به مانند مدارس دولتی آماده اند که اگر بحث مجازی و تدریس آنلاین  ایجاد شد همه جوانب را در نظر گرفته و بسیاری از  زیر ساخت ها را فراهم کنند تا جایی که شاید اکثر مدارس غیر انتفاعی از مدارس دولتی جلوتر باشند و همه پیش بینی های لازم در این زمینه انجام شده است.

کارشناس مسوول مدارس غیردولتی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی در توضیح دریافت شهریه مدارس غیر دولتی در سال تحصیلی جدید بیان کرد:  دستور العمل های شهریه ابلاغیه های وزارتی است. شهریه ای که از دانش آموزان امسال هم به مانند دیگر سالها دریافت می شود شهریه ثابت دانش آموزان است ولی با توجه به ابلاغیه های اعلام شده هیچ یک از مدارس اجازه دریافت شهریه جهت کلاس های فوق برنامه را تا اعلام برنامه های ستاد کرونا جهت وضعیت سفید بازگشایی حضوری و بدون مشکل دانش آموزان  ندارند.  اگر وضعیت بهبود پیدا کرد تصمیم گیری در خصوص کلاس های فوق برنامه و دیگر موارد را خواهیم داشت ولی در غیر این صورت فعلا می توانند فقط شهریه ثابت را پرداخت کنند.

امیری در پاسخ به این سئوال که آیا وجود شیوع بیماری کرونا تعطیلی مدارس غیر انتفاعی را در پی داشته است افزود: متاسفانه ریزش های زیادی با شیوع بیماری کرونا در سطح مدارس غیر انتفاعی داشته ایم و پیش بینی من این است که بخصوص در حوزه پیش دبستانی ها این ریزش ها بیشتر ازاین هم خواهد بود و مدارس جدید هم راه اندازی نخواهند شد. چون به دلیل شیوع بیماری کرونا و افزایش قیمت ها آنهم در بخش فضای های آموزشی مراکز آموزشی مجبورند بار مالی زیادی را به دوش بکشند که همه اینها باعث توقف یا عدم راه اندازی مراکز جدید آموزشی خواهد شد.

حسن امیری ادامه داد: امسال شرایط پیش آمده ناشی از شیوع بیماری کرونا متاسفانه موجب وارد آمدن خسارت و ضرر سنگینی به مدارس غیردولتی شده است  به همین دلیل باید به این مدارس کمک شود چون این مدارس باری از روی دوش مدارس دولتی بر می‌دارند که بازگشت این بار به شانه مدارس دولتی می‌تواند تبعات فراوانی داشته باشد که کمترین آن افزایش تراکم جمعیت دانش‌آموزان در کلاسها و کاهش کیفیت آموزش است.

وی افزود: به نظر من حیف است که تجربه عمیق و گسترده مدارس غیردولتی در استان خراسان رضوی ناکام بماند و ما معتقدیم که  حوزه مشارکت های مردم و مدارس غیر دولتی  باید تقویت شود چرا که این ها از یک طرف نیروی اشتغال ایجاد می کنند و خیلی از جوان های این مملکت در همین مدارس غیر دولتی فعالیت می کنند و دوره های آموزشی فراوانی دیده اند. وقتی مدارس تعطیل می شود عملا نیرو هم بیکار می شود.

وی در توضیح حمایت دولت از این گونه مراکز آموزشی افزود: کاری که دولت تا به امروز انجام داده است اختصاص تسهیلات ستاد کرونا به این مراکز است که برخی از موسسات ما برای دریافت این حمایت ها معرفی شده اند. درصورتی که بتوانند از این حمایت ها استفاده کنند قطعا مدرسه شان پا بر جا می ماند و  اگر مدرسه پا برجا باقی بماند آن پرسنل هم به کار خود برخواهند گشت.

امیری در پاسخ به این سئوال که آیا پرسنل شاعل در مدارس غیر انتفاعی هم نیاز به بستن قرار داد دارند گفت: طبق قانون کار باید با این ها قرارداد ببندند چرا که تعداد ساعت حضورشان در مدرسه متفاوت است و در مقاطع مختلف هم فرق می کند و قراردادها باید ثبت شود و اگر نیرویی داریم که با قرارداد پایین کار می کند به ما اعلام شود تا آن را پیگیری کنیم.

این مقام مسئول در توضیح تکلیف شهریه های فوق برنامه و بازگرداندن آنها به دانش آموزان گفت: همه مدارس مکلف شده اند که تمام شهریه های را که برای کلاس های فوق برنامه دریافت کرده اند با شروع سال جدید عودت دهند. در غیر این صورت با این مراکز آموزشی برخورد قانونی صورت خواهد پذیرفت.

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.