سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ مقاطع مختلف آموزشی در خراسان رضوی با حضور فیزیکی دانش‌آموزان در مدارس و کلاسهای درس با شعار "سلامت‌جویی، مهارت‌آموزی وتحول‌آفرینی آغاز شد.

سال تحصیلی خراسان رضوی با حضور دانش‌آموزان در کلاس آغاز شد

به گزارش قدس آنلاین، مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی  به بخشنامه وزارت آموزش و پرورش و اعلام نظر ستاد ملی مبارزه با کرونا برای سال تحصیلی جدید اشاره و بیان کرد: اصول و پروتکلهای بهداشتی برای دانش‌آموزان در قالب ۱۲ بند این "بخشنامه لازم‌الاجرا" تشریح و طی آن موارد به صورت مشخص اعلام شده‌اند.

قاسمعلی خدابنده افزود: بر این اساس مدت زمان هر کلاس درس ۳۵ دقیقه و زنگ تفریح دانش‌آموزان ۱۰ دقیقه است. همچنین از هرگونه تجمع و حضور دسته‌جمعی دانش‌آموزان در محیط مدرسه جلوگیری می‌شود. 

وی ادامه داد: رعایت فاصله‌گذاری فیزیکی، عمل دقیق و کامل به موازین بهداشتی و استفاده از ماسک صورت در محیط مدرسه و کلاسهای درس الزامی است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: همچنین دانش‌آموزانی که مبتلا به بیماریهای زمینه‌ای هستند می‌توانند با بهره‌گیری از آموزش مجازی، در مدرسه و کلاس حضور نیابند. وی گفت:

وی افزود: امروز افزون بر یک میلیون و ۳۵۰ هزار دانش‌آموز در خراسان رضوی سال تحصیلی جدید را با تاکید بر اجرای جامع و دقیق دستورالعمل‌های بهداشتی به منظور پیشگیری از شیوع بیماری همه‌گیر، آغاز کردند.  

خدابنده همچنین گفت: با توجه به ضرورت تثبیت "نرم‌افزار شاد" در عرصه آموزش، امسال ۲۰ درصد آموزشهای تحصیلی و درسی از طریق همین نرم‌افزار به دانش‌آموزان ارائه می‌شود. 

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.