سخنران حرم مطهر رضوی بابیان اینکه عمل به دستورات الهی موجب رشد روحی انسان می‌شود، گفت: نور معرفت اهل‌بیت(ع) چراغ راه سعادتمندی است.

نور معرفت اهل‌بیت(ع) چراغ راه سعادتمندی است

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید جعفر طباطبایی، کارشناس مذهبی ظهر در ویژه‌برنامه تبلیغی مذهبی دهه دوم ماه محرم‌الحرام در ایوان مقصوره مسجد گوهرشاد که به‌صورت تصویری برای زائران پخش شد، اظهار کرد: انسان‌ها در این دنیا دو گروه‌اند عده‌ای خدا و اهل‌بیت(ع) و معاد را قبول دارند که الهیون هستند و عده دیگر دنیا را اصل می‌دانند و معاد را قبول ندارند که مادیون هستند و یکی از موارد اختلاف‌نظر این دو گروه این است که الهیون مبدأ و منشأ حیات و آفریننده و خالق حیات را بیرون از ماده می‌دانند و مادیون خود ماده را خالق حیات می‌دانند.

وی با اشاره به اینکه ائمه معصومین(ع) نورهای الهی در تاریکی زمین هستند که مردم به برکت وجود آن بز گواران به سمت‌وسوی مسیر حق سوق داده می‌شوند، گفت: خداوند متعال برای هدایت انسان‌ها اولیای الهی را برگزیده و فرستاد تا با دعوت به توحید راه بندگی را به آنان نشان دهند.

سخنران حرم مطهر افزود: موجودات عالم هستی بر مبنای هدف و غایتی آفریده‌شده‌اند، اما انسان در بین موجودات خلیفه‌الله در روی زمین است که اگر خدا، اهل‌بیت(ع) و معاد را قبول داشته باشد وابسته به متعلقات دنیا نمی‌شود.

سخنران حرم مطهر رضوی بابیان اینکه توسل به اهل‌بیت(ع) انسان را از اشتغال به دنیا دور می‌کند و وی را متوجه امور معنوی می‌کند، گفت: نور معرفت اهل‌بیت(ع) چراغ راه سعادتمندی است.

طباطبایی ابراز کرد: روح انسان زمانی به کمال و نورانیت می‌رسد که در محور خدا قرارگرفته وزندگی‌اش را رنگ خدایی بدهد و کسی که در مقام عبودیت مطلقه باشد به یک انسان کامل مبدل می‌شود که یک‌لحظه غفلت از خداوند و توجه به مخلوقات را هم برای خود سزاوار نمی‌داند.

وی بابیان اینکه ادب عبودیت سبب می‌شود که انسان در تمام اوقات با تمام وجود به دستورات پروردگار عمل کند، تصریح کرد: ایمان به خدا و عبودیت تنها راه رسیدن به قرب پروردگار است.

سخنران حرم مطهر رضوی گفت: زندگی دائمی و سعادت حقیقی در عالم دیگر است و دنیا محل گذر است؛ بنابراین تمام احکام زندگی فردی و اجتماعی در الگوهای رفتاری، گفتاری و کرداری اولیای الهی نهفته است و به‌کارگیری این الگوها موجب آبادانی آخرت انسان می‌شود.

منبع: آستان نیوز

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.