مدیر شرکت شهرک‌های صنعتی کاشمر گفت: با ریل‌گذاری مناسب، سرمایه‌گذاری در این شهرک‌ رو به افزایش است.

 سرمایه گذاری در شهرک صنعتی کاشمر رو به افزایش است

به گزارش قدس آنلاین، مهدی امینی افزود: پارسال با راه‌اندازی کلینیک صنعت و رویکرد برگشت واحدهای صنعتی راکد به چرخه تولید، ابتدا عارضه‌یابی واحدهای صنعتی در این شهرستان انجام  و زمینه راه‌اندازی مجدد ۹ واحد در شهرک صنعتی فراهم شد که دستاورد قابل قبولی برای این کلینیک محسوب می‌شود.

وی ابرازامیدواری کرد با ادامه این روند بتوان در خصوص مشاوره سرمایه‌گذاری، بازاریابی، ارتقای دانش فنی و فرمولاسیون، مشاوره در تجهیزات و ماشین‌آلات به واحدهای صنعتی کمک کرده و خدمات ارائه نمود.

مدیر شرکت شهرک‌های صنعتی کاشمر با اشاره به تامین زیرساخت‌های مورد نیاز در این شهرک صنعتی گفت: پارسال با توجه به راه‌اندازی واحدهای جدید با سه چالش آب، برق و تصفیه‌خانه مواجه بودیم که در خصوص آب شرب شهرک صنعتی، عملیات اجرایی خط انتقال آب شرب چاه شماره ۲ در دهه فجر پارسال آغاز و در اردیبهشت امسال به اتمام رسید و با دبی ۲۰ لیتر در ثانیه به شبکه آب شرب شهرک صنعتی افزوده شد.

وی در خصوص برق‌ رسانی به شهرک صنعتی نیز افزود: در سالهای گذشته تیرگذاری انجام شده اما قسمتی از آن کابل‌گذاری نشده بود که با تامین سه میلیارد ریال اعتبار ۶ مگاوات به شبکه برق رسانی شهرک افزوده شد.

امینی با بیان اینکه احداث تصفیه‌خانه شهرک صنعتی نیز در سال‌های گذشته با چالش‌های بسیار مواجه بود ادامه داد: عدم تمایل پیمانکاران بخش خصوصی در ساخت و شرکت در مناقصه یکی از این چالش‌ها محسوب می‌شد که پارسال دو نوبت مناقصه برگزار شد که در نوبت اول شرکت‌کننده نداشتیم و در نوبت دوم پیمانکاران بخش خصوصی پای کار آمدند و مراحل قانونی ساخت تصفیه خانه آغاز شد که اکنون در مرحله بازگشایی پاکت قیمت‌ها هستیم و امیدواریم این پروژه مهم و دوستدار محیط زیست در سال رونق تولید کلنگ‌زنی و در آینده نه چندان دور به بهره‌برداری برسد.

وی گفت: ایستگاه آتش‌نشانی شهرک صنعتی با توجه به استقرار واحدهای صنعتی شیمیایی و غذایی از الزامات این شهرک محسوب می‌شد که با هزینه بالغ بر ۱۳.۵ میلیارد ریال و با استقرار یک دستگاه خودرو آتش نشانی به بهره‌برداری رسید و این دغدغه مهم واحدهای صنعتی برطرف گردید.

مدیر شرکت شهرک‌های صنعتی کاشمر از اجرای فیبر نوری با همکاری اداره مخابرات شهرستان به طول ۲.۵ کیلومتر در شهرک صنعتی خبر داد و افزود: اقدامات انجام شده منجر به سوق یافتن سرمایه به سوی تولید شده ‌است.

وی ادامه داد: نقش مدیران شهرستان در کاهش فشار روانی و کاری سرمایه‌گذار می‌تواند موثر باشد و هر چه در این مسیر در کنار سرمایه‌گذار باشیم موفقیت بیشتری در پیشرفت و توسعه شهرستان خواهیم داشت.

شهرک صنعتی کاشمر از سال ۱۳۷۶ فعال شده و ۴۲ پروانه بهره‌برداری در آن صادر شده‌ است و واحدهای فعال آن هم‌اکنون با به‌کارگیری بیش از هزار نفر با ۳۰ تا ۸۰ درصد ظرفیت تولید می‌کنند.

یک واحد گیاهان دارویی، چهار کارخانه قند با ظرفیت روزانه ۱۵۰ تن و ۲ کارخانه فرآورده‌های لبنی از مهم‌ترین واحدهای فعال این شهرک صنعتی محسوب‌ می‌شوند.

مساحت کل شهرک صنعتی کاشمر ۱۴۷ هکتار است که مساحت صنعتی آن ۹۳ هکتار و مساحت فاز عملیاتی آن ۱۴۷.۴ هکتار می‌باشد.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.