مدیرعامل سازمان فردوس های شهرداری مشهد گفت: برگزاری هرگونه اجتماع و مراسم در آرامستان های مشهد همچنان ممنوع است.

تداوم ممنوع بودن برگزاری مراسم و اجتماع در آرامستان های مشهد /درآمد آرامستان ها مستقیم به حساب شهرداری واریز می شود

حجت الاسلام و المسلمین حسین مهدوی دامغانی در گفتگو با قدس آنلاین اظهار کرد: آرامستان های مشهد همچنان تا اطلاع ثانوی در روزهای پنج شنبه ،  جمعه و روزهای تعطیل  بسته هستند.

وی با بیان اینکه شهروندان می توانند از ساعت ۶ الی ۱۸ برای زیارت اهل قبور به آرامستان ها مراجعه کنند، تصریح کرد: اگرچه توصیه ما این است که شهروندان با رعایت کامل پروتکل‌ های بهداشتی ، استفاده از ماسک و بویژه رعایت فاصله گذاری اجتماعی در روزهای شنبه تا چهارشنبه در  آرامستان ها حضور پیدا کنند اما رعایت این موضوع به عنوان یک فرهنگ و رفتار باید از سوی خود آنها جدی گرفته شود زیرا آرامستان ها  فضاهایی روباز هستند  و نمی توان به مردم تکلیف و اجبار  در این زمینه داشت.

مدیرعامل سازمان فردوس های شهرداری مشهد افزود: برگزاری هرگونه اجتماع از جمله مراسم ختم، هفتم، چهلم و سالگرد همچنان در آرامستان های مشهد ممنوع است و از شهروندان نیز تقاضا داریم در جهت پیشگیری از شیوع ویروس کرونا نسبت به رعایت این موضوع همکاری و مساعدت لازم را داشته باشند.

حجت الاسلام مهدوی دامغانی در مورد آمار افراد دفن شده در آرامستان های مشهد طی ۶ماه گذشته نیز اظهار داشت: اگرچه به طور طبیعی ویروس کرونا موجب افزایش آمار مرگ و میر در طول مدت یاد شده است اما از آن جا که متصدی اعلام آمار در این زمینه نیستیم باید از دانشگاه علوم پزشکی این موضوع را دنبال کنید.

وی در مورد هزینه های دریافت شده از افراد در آرامستان های مشهد نیز گفت: هزینه دریافت شده در آرامستان های بهشت رضا و  بهشت رضوان که مرتبط با شهرداری مشهد می باشند ، شامل دو بخش است یکی شامل هزینه های خدماتی نظیر تشکیل پرونده،شستشو و سایر هزینه های جانبی که در حال حاضر بین یک میلیون و پانصد تا یک میلیون و ششصد هزار تومان متغیر می باشد.

حجت الاسلام مهدوی دامغانی افزود: هزینه دوم که شامل هزینه قبر و محل دفن افراد می باشد برای  بلوک های عمومی رایگان است و  هزینه ای از آنها دریافت نمی شود اما برای افرادی که در بلوک های اختصاصی دفن می شوند هزینه ای بین ۵ تا ۳۰میلیون تومان باید پرداخت شود.

وی در مورد درآمد آرامستان های شهرداری  مشهد طی ۶ماه گذشته نیز بیان داشت: هزینه های دریافت شده در آرامستان های بهشت رضا و بهشت رضوان به طور مستقیم به حساب شهرداری واریز می شود و در اختیار و دسترس ما نمی باشند که اعلام کنیم.  

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.