همایش علمی در زمینه ویروس عالم‌گیر کرونا با عنوان "چهاردهمین کنگره بین‌المللی میکروب‌ شناسی بالینی" در قالب وبینار مجازی به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد برپا می‌شود.

مشهد میزبان یک همایش بین‌المللی در زمینه کرونا

به گزارش قدس آنلاین، دبیر علمی "کنگره بین‌المللی میکروب‌ شناسی بالینی استاد البرزی" گفت: امسال این رویداد بزرگ علمی با محوریت ویروس همه‌گیر کرونا و شرکت میهمانان داخلی و خارجی در مشهد بطور مجازی ظرف روزهای ۲۰ تا ۲۳ آبان ماه آتی برگزار خواهد شد.

دکتر حسن اعلمی افزود: افزون بر ۲۰ میهمان خارجی شامل متخصصان برجسته این حوزه از کشورهای سوییس، آلمان، فرانسه، سنگاپور، کانادا و آمریکا در این رویداد علمی مرتبط با ویروس کرونا حضور دارند.

وی ادامه داد: علاوه بر سخنرانیهای مختلف در این همایش، ۵۴ میزگرد در حوزه پزشکی به ویژه با محوریت عفونت ویروس کرونا با شرکت این متخصصان برپا می شود.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد "نحوه برخورد با کنترل عفونت در بیمارستان و جامعه، واکسیناسیون و پیشگیری از بیماریها، بهداشت دست، عفونتهای مربوط به مراقبت از بیمار، باکتری شناسی، قارچ شناسی، انگل شناسی و ایمنی شناسی بالینی" را مهمترین محورهای این همایش برشمرد.  

وی گفت: دیگر محورهای مورد توجه متخصصان و کارشناسان حاضر در کنگره بین‌المللی میکروب‌ شناسی بالینی شامل "عفونتهای خونی، عفونتهای مرتبط با وسایل پزشکی، عفونت در بیماران دچار نقص دستگاه ایمنی بدن و پیوند اعضا، عفونتهای نوزادی و مادرزادی، بیماریهای عفونی، مصرف منطقی آنتی‌بیوتیکها در درمان و پیشگیری از عفونتها و همچنین روشهای تشخیصی بیماریهای عفونی" هستند.

دکتر اعلمی افزود: پژوهشگران، اعضای هیات علمی دانشگاهها و پرستاران علاقه‌مند به مشارکت در "کنگره بین‌المللی میکروب‌ شناسی بالینی استاد البرزی" می‌توانند تا روز ۱۹ مهر ماه آتی مقالات خود را به دبیرخانه این همایش در دانشگاه علوم پزشکی مشهد ارائه نمایند.

کنگره بین‌المللی راهبردهای پیشگیری

وی در ادامه از برنامه همایش بین‌المللی راهبردهای پیشگیری برای عفونتهای مرتبط با مراقبت از بیمار خبر داد.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: این دانشگاه ظرف روزهای ۲۷ تا ۲۹ آبان ماه آتی میزبان سومین همایش بین‌المللی راهبردهای پیشگیری نیز خواهد بود.

"مرکز تحقیقات میکروب شناسی بالینی استاد البرزی" مبتکر برگزاری همایشهای بین‌المللی در این حوزه تخصصی است. این مرکز از سال ۱۳۸۶ به صورت سالانه همایشهای بین‌المللی میکروب شناسی بالینی را با هدف تبادل نظر علمی استادان، دانشجویان، پژوهشگران بالینی و علوم پایه فعال، به میزبانی دانشگاههای علوم پزشکی در سطح کشور برگزار می‌کند.

این مرکز تحقیقاتی با هدف پژوهش در حوزه دانش میکروب شناسی بالینی و حل مشکلات مرتبط با بیماریهای عفونی سال ۱۳۷۱ توسط دکتر "عبدالوهاب البرزی" در دانشگاه علوم پزشکی شیراز بنیان گذاشته و سال ۱۳۷۴ به پاس زحمات استاد البرزی به نام وی نامگذاری شد.

مرکز تحقیقات میکروب شناسی بالینی استاد البرزی از مراکز مورد تصویب وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی است که از سال ۱۳۷۸ به عنوان "قطب علمی میکروب شناسی بالینی" در ایران شناخته شده است.

پژوهشگران متخصص این مرکز علمی تاکنون ۲۰۰ مقاله تخصصی منتشر کرده‌اند که ۱۴۰ مورد آن در مجلات معتبر بین‌المللی در سطح جهان منعکس شده است.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.