مدیر تعاون روستایی خراسان رضوی گفت: جذب حداکثری مشارکت زنان در فعالیت های اقتصادی، در قالب تعاون های روستایی زنان یکی از مهمترین برنامه های ما است.

جذب  حداکثری مشارکت زنان خراسان رضوی در فعالیت های اقتصادی

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از روابط عمومی تعاون روستایی خراسان رضوی، مهندس ناصری مقدم گفت: در سال جهش تولید یکی از مهمترین برنامه ها و سیاست های راهبردی شبکه تعاون روستایی خراسان رضوی جذب حداکثری مشارکت زنان در فعالیت های اقتصادی، در قالب تعاون های روستایی زنان است.

وی افزود: زنان روستایی که تقریبا ۵۰ درصد جامعه روستایی را تشکیل می دهند می توانند در حوزه های اقتصادی روستا نقش آفرین و محور ایجاد کارگاه های و صنایع بسیار مهم در روستا باشند. این موضوع تنها از زنان توانمند و زحمت کش روستایی امکان پذیر است و می توانند در توسعه بخش کشاورزی و در نهایت توسعه روستایی نقش مهمی را ایفا نمایند.

ناصری مقدم ابراز داشت: در حال حاضر ۳۰ تشکل زنان روستایی در شبکه تعاون روستایی ثبت شده است. با وجود زنان تلاشگر خراسان رضوی می تواند این بستر اقتصادی تا دو برابر افزایش پیدا کند زیرا هر کجا زنان ایران اسلامی ورود کردند مایه خیر و برکت بویژه در حوزه اقتصادی در روستاها بوده اند و شبکه تعاون روستایی آماده است بستر لازم را در این زمینه فراهم کند.

وی درادامه بیان کرد: تقویت وتوسعه مشاغل خانگی وانجام فعالیت های اقتصادی در تعاونی های روستایی زنان، باعث توسعه فرصت های شغلی وارتقاء ظرفیت این بخش در تولید می گردد وهمچنین این تعاونی ها بعنوان بخش مؤثر در اقتصاد مقاومتی و توانمندی، حرکتی نو خواهند داشت.

مدیر  تعاون روستایی در پایان با تقدیر از تشکلهای زنان روستایی موفق، این تشکلها را در راستای اهداف اقتصادی، تولیدی و کارآفرینی معرفی وحمایت و همراهی مجموعه تعاونی روستایی  را  از دیگر برنامه های  تشکل زنان عنوان کرد و افزود: زنان روستایی باید در حوزه های مختلف بویزه حوزه فرش دستبافت، تابلو فرش، صنایع دستی، کارگاه تولیدی پوشاک، تولید محصولات لبنی سنتی روستا، نان های محلی ... بیش از پیش ورود پیدا کنند.

منبع:

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.