معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری خراسان رضوی گفت: تنها پارک تخصصی علم و فناوری در حوزه سلامت با هدف تسهیل گری و مرجعیت فناوری سلامت در استان با بیش از ۴۰ محصول تولیدی و ۵۰ محصول در مرحله توسعه و تکمیل یا ورود به بازار در حال فعالیت است.

پارک تخصصی علم و فناوری حوزه سلامت در خراسان رضوی ۴۰ محصول تولیدی دارد

به گزارش قدس آنلاین،  کوکب موسوی در حاشیه بازدید از پارک تخصصی علم و فناوری در حوزه سلامت خراسان رضوی افزود: این مجموعه براساس مصوبه وزارت بهداشت به عنوان اولین و تنها پارک تخصصی علم و  فناوری در حوزه سلامت و  با هدف تسهیل گری و مرجعیت فناوری سلامت در استان، با دارا بودن حدود ۸۰ شرکت فناور و ۲۰ شرکت دانش بنیان در راستای خودکفایی کشور در تولید محصولات پزشکی و دارویی فعالیت دارد.

وی ادامه داد: شرکت‌های منتخب در این پارک  در زمینه تولید کیت‌های تشخیصی ژنتیکی،  تشخیصی کرونا، مواد مخدر، ونتیلاتورها، داپلر فونولایزر و ضدعفونی کننده‌های دست و سطوح فعالیت دارند.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری خراسان رضوی همچنین با حضور در شتاب دهنده سلامت الکترونیک (متاسل) مستقر در این پارک گفت: با استقرار مراکز تحقیقاتی مختلف، مراکز رشد و شرکتهای تولیدی نوپا، زیرساخت های فناوری از جمله اتاق های تمیز و کارگاههای تولید دارو و تجهیزات پزشکی، مجموعه ای توانمند و با قابلیت های علمی تخصصی و فناوری بسیار در حوزه‌های مختلف علوم پزشکی در این پارک شکل گرفته است.

در این بازدید مدیرکل دفتر برنامه ریزی، نوسازی و تحول اداری استانداری، مدیر فناوری اطلاعات و شبکه دولت استانداری، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه علوم پزشکی مشهد، سرپرست پارک علم و فناوری سلامت و مدیر پژوهشکده بوعلی نیز حضور داشتند.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.