نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی گفت: مسلمانان باید با الگوگیری از رسول الله(ص) برای نابودی استکبار جهانی با جبهه کفر مبارزه کنند.

لزوم الگوگیری مسلمانان از سیره رسول‌الله(ص) در مبارزه با استکبار جهانی

به گزارش قدس آنلاین، در آستانه فرارسیدن سالروز رحلت جان‌گداز حضرت محمد مصطفی(ص) و شهادت امام حسن(ع) و شهادت امام رضا(ع)، ویژه برنامه «حبل‌المتین»  با حضور ائمه جمعه و جماعت اهل‌سنت استان‌های خراسان رضوی، خراسان جنوبی، خراسان شمالی، کردستان، سیستان‌وبلوچستان، گلستان، آذربایجان، کرمانشاه و هرمزگان در مدرسه علمیه میرزا جعفر در مجاورت صحن انقلاب اسلامی حرم مطهر رضوی برگزار شد.
آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی و امام‌جمعه مشهد، در این گردهمایی با اشاره به اینکه رسول اکرم(ص) در حدیثی می‌فرمایند: «مَا أُوذِیَ نَبِیٌّ مِثْلَ مَا أُوذِیتُ؛ هیچ پیامبری آن‌گونه که من اذیت شدم اذیت نشد.»، به تفسیر این حدیث مبارکه پرداخت و گفت: حضرت رسول‌الله(ص) در دوران بعثت تا هجرت با توجه به خفقان موجود در جامعه با ظلم و ستم کفار و جنگ‌های متعدد روبه‌رو بودند. تحمل این حجم از ظلم، ستم و کشتار برای ایشان در دوران سیزده‌ساله بعثت تا هجرت طاقت‌فرسا بود.
وی با بیان اینکه حضرت رسول اکرم(ص) در دوران هجرت تا رحلت جان‌گدازشان در جنگ با کفار و مشرکان بودند و داغ عزیزانشان را دیدند، افزود: حقیقتا مصائب وارده طی دوران بیست‌وسه‌ساله بعثت، هجرت و رحلت بر حضرت محمد(ص) قابل قیاس با مصائب سایر پیامبران از جمله حضرات نوح(ع)، یوسف(ع)، یعقوب(ع)، ابراهیم(ع) و ... نیست.

آیت الله علم الهدی

نمایان شدن قدرت اسلام با تثبیت حاکمیت قرآن کریم در شبه‌جزیره عربستان
نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی گفت: رسول‌الله(ص) با هدف تعالی و رشد اجتماعی در میان مسلمانان پس از ۲۳ سال تحمل رنج‌، مصیبت، شکنجه‌ و ظلم کفار و مشرکان، حاکمیت فکری و فرهنگی خویش را که برآمده از قرآن کریم بود در شبه‌جزیره عربستان حاکم و عظمت اسلام را در برابر امپراتوران ایران و روم که استکبار آن زمان بودند علم کردند.
آیت‌الله علم‌الهدی اضافه کرد: حضرت خاتم‌النبیین(ص) در حقیقت در بخشی از کره زمین در برابر امپراتوران ایران و روم حاکمیت قرآن را تثبیت کردند. بنابراین حضرت محمد(ص) بیشتر به دلیل گستره پهنه اسلام و در راستای مبارزه با قوم یهود در این دوران بیست‌وسه‌ساله دچار مشقت، سختی و مصائب مختلف شدند.

آیت الله علم الهدی

یهود، ظالم‌ترین قوم در دوران رسالت حضرت رسول‌الله(ص)
وی بدترین قوم عنود را در تاریخ رسالت حضرت رسول‌الله(ص) قوم یهود خواند و افزود: قوم یهود، کفار و مشرکان با هدف دشمنی با پیامبر اسلام(ص) جنایت‌های گوناگونی بر اهل‌بیت(ع)، اولاد و نوادگان ایشان روا می‌داشتند. حکومت‌های ظالم و غاصب چند جنایت از جمله بریدن سر محمد نفس زکیه، زندانی و قتل عام سادات بنی‌حسن(ع)، زندانی کردن عبدالله‌بن‌محض بدون آب و غذا، کشتن فجیع یکی از نوادگان هجده‌ساله امام حسن(ع) و ... را مرتکب شدند.
آیت‌الله علم‌الهدی تصریح کرد: اشخاص منتسب به نسل حضرت رسول‌الله(ص) برای در امان ماندن از جنایات و شکنجه‌های ظالمانه قوم یهود و حکام غاصب به بیابان‌ها و صحراها فرار می‌کردند و برخی از تشنگی و گرسنگی و بعضی به دست مأموران حکومتی به شهادت می‌رسیدند.

آیت الله علم الهدی

هدف استکبار جهانی نابودی اسلام با براندازی نظام جمهوری اسلامی ایران است
وی در بخش دیگر از سخنانش به شرایط کنونی کشورمان اشاره کرد و ادامه داد: دین مبین اسلام از دوران حیات تاکنون مداوم مورد تهاجم ظالمان، مستکبران و کفار بوده است اما وضعیت کنونی اسلام در مقایسه با دوران گذشته بسیار متفاوت است زیرا اکنون استکبار و مستکبران با تهاجم به کشور جمهوری اسلامی ایران به دنبال براندازی اسلام هستند.
نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی آمریکا را رأس جریان مبارزه با اسلام از طریق براندازی نظام جمهوری اسلامی ایران دانست و اضافه کرد: آمریکا به عنوان شیطان بزرگ در رأس دشمنی با دین اسلام است زیرا اسلام را مانعی بسیار بزرگ در برابر ادامه جنایات و سلطه‌گری خود در سطح جهان می‌داند.
آیت‌الله علم‌الهدی گفت: در شرایط کنونی برای دفاع از دین مبین اسلام همانند حضرت رسول‌الله(ع) باید در جبهه اسلام در مقابل جبهه کفر مقاومت کنیم. ضمنا ایثارگری و فداکاری فقط در جبهه اسلام نتیجه‌بخش است. در غیر این صورت، هرچه تلاش خارج از این جبهه صورت گیرد بی‌ثمر خواهد بود.
وی تصریح کرد: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران برای ایستادگی در برابر استکبار جهانی تشکیل شده است و در سایه وحدت و اتحاد بین شیعه و سنی و مذاهب اسلامی، روزبه‌روز ریشه این شجره طیبه مستحکم‌تر می‌شود.
امام‌جمعه مشهد خاطرنشان کرد: ایام رحلت جان‌گداز حضرت رسول‌الله(ص)، و شهادت مظلومانه امام حسن(ع) و امام رضا(ع) را پیش‌ رو داریم و اشک ریختن در این ایام برای غربت، مظلومیت و شهادت اهل‌بیت(ع) بالاترین ارادت‌ها به اهل‌بیت(ع) محسوب می‌شود. لذا امیدوارم عرض ارادت شما به ساحت پیامبر اسلام(ص) و حضرت رضا(ع) مورد قبول درگاه الهی قرار بگیرد و دعاگوی مسلمین جهان باشید.

منبع: آستان نیوز

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.