کمبودی در تخصیص آرد به نانوایی‌های خراسان رضوی وجود ندارد؛ با متخلفان عرضه نان به عنوان اخلالگران اقتصادی برخورد قانونی می شود.

در تخصیص آرد به نانوایی‌های خراسان رضوی کمبودی وجود ندارد

به گزارش قدس آنلاین، معاون دادستان و سرپرست دادسرای انقلاب مشهد در نشست کارگروه تنظیم بازار خراسان رضوی گفت: آرد به اندازه کافی در اختیار نانوایی‌های استان به ویژه مشهد قرار دارد و اداره کل غله و خدمات بازرگانی خراسان رضوی آرد را به نرخ مصوب عرضه کرده است، از این رو اگر نانوایی بطور عمد به بهانه اینکه آرد گران شده، سهمیه آرد خود را تحویل نگرفته و نان پخت نکند، مرتکب تخلف شده است.

محمد سلطانی افزود: اینکه برخی نانوایی‌ها می‌گویند آرد به میزان لازم وجود ندارد، می‌خواهند قیمت نان را افزایش دهند، از این رو با متخلفان به عنوان اخلالگران اقتصادی برخورد قانونی خواهد شد.

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی خراسان رضوی هم در این نشست گفت: هیچ کمبودی در تخصیص آرد به نانوایی‌های یارانه‌ای و نیمه یارانه‌ای استان وجود ندارد بطوری که نانوایی‌ها بطور عمد از دریافت آرد خودداری می‌کنند.

حمیدرضا نوری افزود: در نیمه نخست امسال ۳۵ هزار و ۵۰۰ تن آرد یارانه‌ای و ۱۵ هزار و ۲۰۰ تن آرد نیمه‌یارانه‌ای برای نانوایی‌های استان اختصاص یافت که  نانوایی ها  ۳۴ هزار و ۲۰۰ تن آرد یارانه‌ای و ۱۴ هزار و ۷۰۰ تن آرد نیمه یارانه‌ای از این میزان را  خریداری کرده اند.

محمدجواد ساعدی، سرپرست معاونت بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی هم گفت: در ۲۲ مهر امسال از ۴۰ مورد بازرسی مشترک از نانوایی‌های استان، ۱۷ واحد با یک میلیارد و ۷۸۱ میلیون ریال تخلف و در روزهای ۲۳ و ۲۴ مهر نیز از ۵۴ مورد بازرسی از نانوایی‌های استان، ۳۲۳ میلیون ریال تخلف شناسایی شد.

رییس اتحادیه صنف نانوایان مشهد نیز درباره علت تعطیلی برخی نانوایی‌ها در این شهر گفت: تعطیلی برخی نانوایی‌ها در چند روز اخیر به علت تعطیلی مجاز آن‌ها در روزهای پایانی صفر بوده است.

مصطفی کشتگر افزود: بخشی از تعطیلی‌ها مربوط به واحدهای نانوایی بدون پروانه کسب است که با توجه به افزایش قیمت آرد و ناتوانی در تامین آن، مجبور به تعطیلی شدند، ما نیز برای ساماندهی وضع توزیع آرد و نانوایی‌های بدون پروانه کسب، به دنبال پلمب آن‌ها بودیم.

وی گفت: پیرو مصوبه نشست قبلی کارگروه تنظیم بازار خراسان رضوی، کمیته چند نفره متشکل از بازرسان اداره کل غله، سازمان صنعت، اتحادیه نانوایان و اتاق اصناف مشهد برای نظارت بر آرد در نانوایی‌ها تشکیل شده است که این کمیته نظارت‌های خود را به صورت صبح و بعد از ظهر انجام می‌دهد.

منبع: صداوسیما

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.