فرماندار کلات گفت: اتصال مخابراتی پنج شهرستان به شکل حلقه‌ای مرتبط از فیبرنوری شامل مشهد- چناران- قوچان- درگز -کلات - مشهد ضروری است.

فرماندار کلات اتصال فیبرنوری شمال خراسان رضوی را خواستار شد

به گزارش قدس آنلاین، مهدی ناصری افزود: در حال حاضر ارتباط مخابراتی کلات از مسیر طولانی و بن‌بست خطوط فیبر نوری مشهد- چناران - قوچان- درگز- کلات تامین می شود که بارها به دلیل قطع این خطوط در هر یک از این شهرستانها، ارتباطات مخابراتی کلات قطع و یا دچار اختلال شده است لذا اتصال مستقیم فیبرنوری از کلات به مشهد ضروری است.

وی ادامه داد: علاوه بر کلات به واسطه قطعیهای مکرر در مسیر حلقوی یاد شده، ارتباطات مخابراتی سایر شهرستانها نیز دچار مشکل می‌شود.

فرماندار کلات گفت: با پیگیری نمایندگان مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی درخواستی برای اتصال شبکه فیبر نوری کلات به مشهد داده شده است و از ۱۴۵ کیلومتر این مسیر، اکنون ۴۰ کیلومتر از کلات تا قلعه نو در این شهرستان دارای فیبر نوری است و اتصال ۱۰۵ کیلومتر بقیه می‌تواند رینگ و حلقه ارتباطی فیبرنوری در شمال خراسان رضوی را تکمیل کند.

ناصری با انتقاد از کندی پروژه اتصال فیبر نوری کلات-مشهد افزود: تکمیل این حلقه ارتباطی فیبر نوری مساله قطعی مکرر مخابرات در اثر حوادث را برطرف می‌کند و این شهرستان می تواند از دو مسیر مشهد و درگز ارتباطات مخابراتی خود را تامین کند.

وی ادامه داد: علاوه بر آن  قطعی فیبر نوری در حلقه مشهد- چناران- قوچان- درگز- کلات و مشهد دیگر به قطع شبکه های مخابراتی یک یا چند شهرستان در مسیر بن بست کنونی شامل چناران - قوچان - درگز و کلات نخواهد انجامید چرا که با اتصال فیبرنوری کلات به مشهد سایر شهرستانها نیز از اتصال پایدار مخابراتی بهره مند می شوند.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.