مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: امسال مجوزی برای شکارچیان خارجی صادر نشده است.

امسال مجوزی برای شکارچیان خارجی  در خراسان رضوی صادر نشده است

به گزارش قدس آنلاین، تورج همتی درباره مجوزهای شکار برای شکارچیان خارجی در خراسان رضوی، اظهار کرد: امسال به دلیل شیوع کرونا و اینکه موضوع شکار در دست بررسی سازمان مرکزی قرار دارد، برنامه شکار روی میز ما نیست و موافقتی برای صدور مجوز شکار نداشتیم.

وی یادآور شد: پارسال ۶ مورد مجوز شکار برای شکارچیان خارجی صادر شد که این مجوزها مختص شکار در پناهگاه حیات وحش حیدری، منطقه حفاظت شده جنگل خواجه در سرخس، منطقه حفاظت شده رئیسی و منطقه شکارممنوع سیدمرتضی بوده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی افزود: این ۶ مجوز برای یک راس آهو در منطقه رئیسی،  ۳ راس قوچ در منطقه حیدری و ۲ راس قوچ در منطقه جنگل خواجه بوده است.

همتی یادآور شد: ۳ مجوز برای اتباع فرانسه، ۲ مجوز برای اتباع مکزیک و یک مجوز نیز برای اتباع روسیه صادر شده است.

وی با بیان اینکه برای صدور مجوز شکار از استان‌ها استعلام می‌شود، یادآور شد: با توجه به سرشماری، ظرفیت زیستگاه‌ها و جمعیت حیات وحش، اعلام می کنیم که شکار چند راس در زیستگاه‌های ما مجاز است تا پروانه ویژه برای آن صادر شود که جمع آن را به مرکز اعلام می‌کنیم.

همتی با تاکید بر اینکه امسال به دلیل شیوع کرونا سرشماری‌ها به تعویق افتاده است، گفت: ما آمادگی پذیرش شکارچی خارجی و داخلی نداریم و از ابتدای سال هیچگونه مجوز شکاری صادر نشده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی در خصوص مبالغ حاصل از صدور پروانه شکار گفت: مبالغ دریافتی صرفا به صندوق ملی محیط زیست که جایگاه قانونی برای این موضوع دارد، واریز می‌شود و در ادامه پس از طی شدن مراحل اداری و قانونی صندوق، بخشی از عواید جهت ارتقای برنامه حفاظتی و مدیریتی مناطقی که مجوز شکار برای آن صادر شده و جهت توانمند سازی جوامع محلی حاشیه همان مناطق، هزینه می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: اطلاعات تکمیلی در خصوص رقم‌های پرداخت شده را باید منحصرا از صندوق پیگیری کرد.

منبع: صداوسیما

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.